Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 31 Januari 2010

JANGAN JADI KATAK !!!!

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui wujudnya usaha Umno untuk 'memikat' beberapa ahli parlimen parti itu, termasuk ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail. Lagi di Malaysiakini.

Katak merupakan binatang yang best kalau dibuat umpan memancing. Katak juga merupakan binatang yang suka melompat-lompat. 

Makna "memikat" di atas bermakna "membeli dan merasuah" sebab rasuah dan UMNgok tak dapat dipisahkan ibarat isi dan kuku. Kepada mereka-mereka yang berkenaan, tolonglah jangan jadi mangsa umpan murahan kerana umpan keduniaan memang murah dan sedikit jika dibandingkan dengan ganjaran Allah SWT di akhirat. Tepuk dada tanyalah iman. Itupun jika anda seorang muslim yang ada iman. Allah SWT Berfirman:

اللَّهُ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاءُ وَيَقْدِرُ ۚ وَفَرِحُوا بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا مَتَاعٌ ﴿٢٦﴾
"Allah memewahkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Dia juga yang menyempitkannya dan mereka (yang ingkar): Bergembira dengan kehidupan dunia, sedang kehidupan dunia itu tidak lain, hanyalah kesenangan yang kecil dan tidak, kekal berbanding dengan kesenangan hari akhirat." (QS Ar Ra'd : 26)

مَتَاعٌ قَلِيلٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿١١٧﴾
"(Mereka hanya mendapat) sedikit kesenangan (di dunia) dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya." (QS An Nahl : 117)

Ambillah pengajaran dari isu Jamaluddin Radzi, Osman Jailu dan Yee Hit Foong. WAllahu'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia