Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 5 Mac 2010

Sebab kenapa Katak terjun ke Loji ......


SHAH ALAM: Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim pernah memohon jawatan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kumpulan Perangsang Selangor (KPS) Bhd, menurut Pejabat Menteri Besar Selangor, di sini hari ini.Lagi di sinun.

Kesimpulannya, lantaran tak dapat habuan lah menjadi punca makhluk manusia menjadi katak yang hina ni melompat ke tempat yang hina dan kotor. Disebabkan merajuk + marah lalu melompatlah katak-katak ini ke loji najis yang mana loji najis itu habitat yang selesa bagi katak-katak ini.

Rasulullah SAW pernah bersabda tentang bahayanya orang yang sering bertukar-tukar prinsip demi kerana keuntungan dunianya,

قيامة النهج سوف يحدث القذف والتشهير ، إذا كانت هناك أوراق في الليل المظلم. وقال الصباح في فترة ما بعد الظهر ثم آمنوا وكفروا ، وأولئك الذين يعتقدون في فترة ما بعد الظهر حتى صباح اليوم التالي أنهم سوف يكفر ، وقال انه باع دينه لكسب الثروة لدنياه

"Apabila kiamat hampir akan terjadi fitnah-fitnah seolah-olah kepingan-kepingan malam yang gelap-gelita. Seorang yang pagi hari beriman maka pada petang harinya menjadi kafir, dan orang yang pada petang harinya beriman maka pada pagi harinya menjadi kafir, dia menjual agamanya dengan (keuntungan) harta-benda dunia." (HR. Abu Dawud)

WAllahua'alam .....

1 ulasan:

  1. Ini ujian Allah..apa yang berlaku ada hikmah yang tersirat..

    Inilah ujian .... harta , kekayaan , wanita dan pangkat.....ujian ini telah ada di zaman ABU JAHAL DAN ABU LAHAB lagi.

    Mudah-mudahan Allah lindungi kita semua dari ujian ini....janganlah kita jadi seperti DUA ABU INI, nampaknya 3 ekor tu dah terkena badi ABU tu nampaknya.

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia