Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Isnin, 23 Ogos 2010

Kelalaian Menjelang Lailatul Qadar


“Mana mungkin Yahudi akan menasihati kerajaan supaya buat program biar umat Islam makin menghayati agama? Sebaliknya, dia akan usahakan agar kita semua makin jauh. Sebab itu kalau kita tengok program kerajaan kebanyakannya tidak ajak rakyat berlumba merebut keberkatan Ramadhan,” ujarnya lagi. Lagi di HarakahDaily.

Ini lah kerja UMNO / APCO menjelang Lailatul Qadar yang tidak berhenti untuk menyerang minda dan pemikiran umat Islam supaya terus lalai dan leka dari mendekatkan diri kepada Allah SWT.

Ingatlah, Allah SWT Berfirman :

وَقَالَ الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا بَلْ مَكْرُ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ إِذْ تَأْمُرُونَنَا أَن نَّكْفُرَ بِاللَّهِ وَنَجْعَلَ لَهُ أَندَادًا ۚ وَأَسَرُّوا النَّدَامَةَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ وَجَعَلْنَا الْأَغْلَالَ فِي أَعْنَاقِ الَّذِينَ كَفَرُوا ۚ هَلْ يُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿٣٣﴾

"Dan berkata pula orang-orang yang tertindas (rakyat) kepada orang-orang yang sombong takbur (penguasa yang memimpin) itu: Tidak! Bahkan (yang menghalang kami daripada beriman ialah) perbuatan kamu memperdayakan kami malam dan siang, ketika kamu menyuruh kami berlaku kufur kepada Allah dan mengadakan sekutu-sekutu bagiNya. Akhirnya masing-masing diam sambil memendamkan perasaan sesal dan kecewa semasa mereka melihat azab dan Kami pasangkan belenggu-belenggu pada leher orang-orang yang kafir itu. Mereka tidak dibalas melainkan dengan apa yang mereka telah kerjakan." (QS Sabak : 33)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia