Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 25 April 2010

Ingkar Jangan Tak Ingkar !!!!


HULU BERNAM: Datuk Seri Najib Razak menyifatkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, melakukan 'pengingkaran yang serius' kerana mempertikai titah Sultan Selangor supaya tidak menggunakan masjid sebagai pentas politik. Selanjutnya di sini.

Bagus sangat kah kau wahai Najib? Mana dosa lebih besar ingkar atau kafir dengan perintah Allah yang mewajibkan undang-undang Islam/Al Quran atau menegur kesilapan manusia yang apabila manusia itu mati dia juga turut dikafankan dengan kain putih?

Makhluk yang berkata politik tidak boleh dicampur-aduk dengan agama atau politik lain agama lain sama dengan kata-kata yang tersebut dalam Bible yang bermaksud, "Berikan kepada raja-raja apa yang (berkenaan dengan hal-hal dunia untuk) menjadi milik (urusan) raja dan berikan kepada tuhan apa yang (berkenaan dengan hal-hal akhirat dan agama untuk) menjadi milik (urusan) tuhan." Jadi makhluk yang berkata sedemikian rupa maka sama lah dengan para penganut dan orang beriman kepada Bible. Tepuk dada tanyalah ilmu dan iman anda.

Kalau politik tak boleh masuk masjid, ini maknanya para Pemimpin Politik Negara tak boleh la solat atau masuk ke masjid, tak boleh lah nak solat Jumaat sebab sekujur tubuh Pemimpin, MP, ADUN, Ahli Parlimen itu adalah politik !!!! Bodoh UMNO ni ....

Allah SWT Berfirman :

إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَن يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَ‌ٰلِكَ سَبِيلًا ﴿١٥٠﴾ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقًّا ۚ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا ﴿١٥١﴾

"Sesungguhnya orang-orang yang kufur ingkar kepada Allah dan Rasul-rasulNya, dan (orang-orang yang) hendak membeza-bezakan iman mereka di antara Allah dan Rasul-rasulNya dan (orang-orang yang) berkata: Kami beriman kepada setengah Rasul-rasul itu dan kufur ingkar kepada setengahnya yang lain, serta bertujuan hendak mengambil jalan lain antara iman dan kufur itu: Mereka itulah orang-orang yang kafir dengan sebenar-benarnya dan Kami telah menyediakan bagi orang-orang kafir itu azab seksa yang menghina." (QS An Nisaa : 150 - 151)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia