Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Khamis, 22 April 2010

Tarbiyyah untuk lalang-lalang dalam PKR ....


Bekas pemimpin PKR Gua Musang, Nor Azman Mohd Amin dan Abdul Hamid Ahmad mengumumkan keluar parti terbabit. Hadir sama pada pengumuman tersebut pemimpin Umno Kelantan. Laporan HarakahDaily.

Hari-hari kita dengar berita ahli PKR keluar parti. Kalau macam ni gayanya, lama kelamaan tinggal DSAI, Wan Azizah dan Nurul Izzah je dalam PKR. Hahaha lawak-lawak tetapi sesungguhnya kemenangan yang hakiki tu sebenarnya bukan dari jumlah ataupun kuantiti.

Allah SWT Berfirman:

.... قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلَاقُو اللَّهِ كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿٢٤٩﴾

".... Berkata pula orang-orang yang yakin bahawa mereka akan menemui Allah: Berapa banyak (yang pernah terjadi), golongan yang sedikit berjaya menewaskan golongan yang banyak dengan izin Allah dan Allah (sentiasa) bersama-sama orang-orang yang sabar." (QS Al Baqarah : 249)

Mereka-mereka yang bertindak keluar parti tu sepatutnya merenungkan Sabda Rasulullah SAW ini :

وأنتم سوف نسمع ، طاعة وطاعة (الزعيم) ، وخلال سرورسهولة ورحابة ، وصعوبة وضيق في الأنشطة الخاصة بك والتي تعاني في الوقت الاشياء التي ليست متعة حتى لو كان الوضع يضر مصالحكم. - رواه مسلم و النسائي

"Hendaklah kamu mendengar, patuh dan taat (kepada pemimpinmu), dalam masa kesenangan (kemudahan dan kelapangan), dalam kesulitan dan kesempitan, dalam kegiatanmu dan di saat mengalami hal-hal yang tidak menyenangkan sekalipun keadaan itu merugikan kepentinganmu." (HR. Muslim dan An-Nasaa'i)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia