Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 8 Julai 2012

Apa pertanyaan Saidina Umar Al Khattab r.a pada setiap kali meeting tahunan bersama gabenor- gabenornya?


Antara petikan pengisian motivasi Ustaz Ebitlew
  • Solat adalah tanda kita sebagai hamba.
  • Solat adalah hadiah daripada Allah yang diberi terus kepada Nabi Muhammad SAW tanpa perantaraan Jibrail 'Alaihissalam
  • Solat adalah adalah sangat besar dan nikmatnya sangat besar
  • Kata Aisyah r.a,apabila azan dilaungkan, Nabi SAW macam tk kenal kami lagi, bukan sahaja masa sihat tetapi jugak masa Baginda hampir wafat.
  • Saidina Umar nampak pentingnya solat sehingga ia membuat kepala surat, Sesungguhnya aku memberati solat lebih daripada perintah-perintah yang lain kerana aku yakin satu orang jaga solat,dia jaga perintah Allah yang lain,satu orang yang cuaikan solat,ia akan cuaikan perintah Allah yang lain.
  • Macam mana Saidina Umar r.a menjaga solatnya...teruskan mendengar.
  • Banyak lagi kupasan Ustaz Ebitlew yang boleh kita jadikan panduan

2 ulasan:

  1. salam..mohon masuk kn blog saya dlm senarai blog saya.blog saudara suda saya list kn dlm blog saya

    BalasPadam
    Balasan
    1. bolehtak bagi saya link blog saudara sbb saya tak dapaat masuk paparan utama blog saudara

      Padam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia