Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Selasa, 13 Julai 2010

KDN = Firaun Moden Yang Membuat Sekatan !!!!


Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Mahmood Adam berkata, tempoh itu bermula semalam dan jika gagal berbuat demikian tindakan tegas akan dikenakan termasuk menggantung penerbitan akhbar itu. Ada lagi di ....

Inilah puak-puak Firaun Moden atau UMNO. Apa yang dilakukan mereka sama seperti apa yang telah dilakukan oleh Firaun Laknatullah bagi menyekat sebuah kebenaran.

Allah SWT Berfirman:

كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ ۙ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ ۚ كَذَّبُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ ۚ وَكُلٌّ كَانُوا ظَالِمِينَ ﴿٥٤﴾

"(keadaan mereka) serupa dengan keadaan Fir'aun dan pengikut-pengikutnya serta orang-orang yang sebelumnya. Mereka mendustakan ayat-ayat Tuhannya maka Kami membinasakan mereka disebabkan dosa-dosanya dan Kami tenggelamkan Fir'aun dan pengikut-pengikutnya; dan kesemuanya adalah orang-orang yang zalim." (QS Al Anfaal : 54)

Apa yang dilakukan oleh Firaun ialah dengan mengenakan sekatan kepada Bani Israil. Apabila Firaun dan menteri-menteri kabinetnya telah meluluskan suatu akta rang undang-undang, mesti dibunuh seluruh bayi lelaki yang dilahirkan dikalangan Bani Israil. Tujuannya ialah untuk menyekat kehadiran seorang lelaki yang bakal menentangnya iaitu Nabi Musa AS.

Allah SWT Berfirman lagi :

الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَةِ كَافِرُونَ ﴿٤٥﴾

"(iaitu) orang-orang yang menghalang-halangi (manusia) dari jalan Allah dan menginginkan agar jalan itu menjadi bengkok, dan mereka kafir kepada kehidupan akhirat." (QS Al A'araaf : 45)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia