Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 5 September 2010

Akhirnya....TV3 Mohon Maaf





















Tahniah buat semua yang prihatin terhadap apa yang tersiar di media-media elektronik. Di atas komen-komen dan kritikan-kritikan yang dilontarkan terhadap iklan Aidilfitri terbitan TV3, akhirnya TV3 telah menarik semula penayangan iklan itu dan memohon maaf di atas penyiaran iklan itu pada Buletin Utama sebentar tadi.

Saranan kepada TV3, next time, cuba wujudkan penapis syariah untuk menerbitkan apa-apa program yang berkaitan dengan ISLAM. Jadi idakle mengkome rugi, takper le kome tu korporat. Setahu mAklonG dengan tempoh masa seminit iklan tu, banyak ribu RM jugakler melayang.

Tapi takper, demi Islam, walaupun ribu-ribu yang hilang tapi ALLAH akan gantikan yang lebih hebat lagi. Dak gitu TV3. Hehehe, lain kali ambil la tag line, iklan kitar semula, fikir dulu sebelum buang, tapi modified ler jadi "Fikir dulu sebelum buat" ---> tagline baru TV3.

Ingatlah, Allah SWT Berfirman :

لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ ۚ إِن نَّعْفُ عَن طَائِفَةٍ مِّنكُمْ نُعَذِّبْ طَائِفَةً بِأَنَّهُمْ كَانُوا مُجْرِمِينَ ﴿٦٦﴾

"Janganlah kamu meminta maaf dengan berdalih (dengan alasan-alasan yang dusta), kerana sesungguhnya kamu telah kufur sesudah kamu (melahirkan) iman. Jika Kami maafkan sepuak dari kamu (kerana mereka bertaubat), maka Kami akan menyeksa puak yang lain, kerana mereka adalah orang-orang yang terus bersalah." (QS At Taubah : 66)

WAllahua'lam.

1 ulasan:

  1. Salam, awak tak berapa tahu pulak isu iklan TV3 ni, ce citer macam mane ke ropenye iklan tu ? awak tak sempat nengok nye...

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia