Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 17 September 2010

Kempen Glamerkan PM


mAklonG hairan dan tertanya- tanya jugak. Kenapa perlu KEMPEN? Ada pilihanraya baru ker?Cari sana, cari sini rupanya bukan kempen pilihanraya. Rupa-rupanya kempen jom hantar poskad pada PM. lagi di sini..

Hehehe..Apalah PM kita ni.Tak cukup glamer ker lagi sampai nak kempen suruh hantor poskad pulak.Ermm ni nak kayakan POS Malaysia tak mungkin sebab poskad tu hanya dihantor melalui laman web. ker kempen atau nak glamerkan PM lagi.Yerla seminggu dua ni yang famous adalah arwah Sosilawati dan peguam yang ditangkap tu.Takkan nak jeles dengan dema kot. Ish mAklonG ni banyak sangat berimiginasi. hehehe.

Contoh pemimpin yang baik tak nakkan glamer kat sini.

Nak tahu apa makna KEMPEN??? KEMPEN bermakna segala usaha (kegiatan dan tindakan) yang dirancangkan dan dilaksanakan dengan menggunakan penerangan (rayuan dll) untuk mempengaruhi pendapat umum atau mendapatkan sokongan umum terhadap sesuatu (matlamat dll) lagi di sini.

Buat mAklonG tersengih sorang- sorang. Nak dapat sokongan apa lagi..Bukan ker selama ni PM kata rakyat dah sokong dema.Siap ada slogan lagi. Atenyeee tunggu jerla KEMPEN masa nak mengundi nanti. hehehe. Baru best KEMPEN ramai- ramai. Laa ni cukup jerla ada kempen keselamatan jalan raya buat rakyat semua.

Allah SWT Berfirman :

لِّكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ﴿٢٣﴾

"(Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka cita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira[1459] terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri," (QS Al Hadiid : 23)

[1459]. Yang dimaksud dengan terlalu gembira: ialah gembira yang melampaui batas yang menyebabkan kesombongan, ketakburan, ingin dikenali orang dan lupa kepada Allah.

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia