Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 19 Ogos 2011

U..M... - U....M... yang mengalami zaman kejatuhan

Sama ada kebetulan ataupun ini yang dinamakan perancangan Allah, dua tiga menjak ini satu persatu yang ada kaitan dengan U....... M....... mengalami zaman kemerosotan atau menghampiri zaman kejatuhan.

Cerita U....M.... 1
U...M.... (Utusan Malaysia) yang memula ini mAklonG ada posting baru-baru ni mengenai syarikat media perdana yang saban hari semakin mengalami kejatuhannya.Tidaklah dapat dipastikan bahawa adakah musibah yang menimpa adalah disebabkan keceluparan pengarang dema sendiri yang akhirnya membawa kepada zaman kejatuhan.


Cerita U....M...2
U....M ini adalah berkaitan dengan Universiti Malaya yang satu ketika dahulu merupakan universiti tersohor di negara kita. Menurut U.....M..... di atas mengatakan yang U....M....ini mengalami kemerosotan ilmuan di universiti berkenaan. Bukan mAklonG yang kabo,tapi U....M... yang diatas melaporkan.Tidak percaya boleh baca kat sini.


Cerita U......M..... 3
Alkisahnya U..M... yang ini pun bakal-bakal mengalami kemorosotan sokongan. Itu sebab sehelah mungkin dema mencari talihayat-talihayat yang boleh membantu mereka. Tak kiralah Mismah ker,Kg Baru ker, Baru Kg ker... Janji dema dapat memerintah untuk sekian kalinya. Tapi U....M.... ini kena ingat yang bukan semua kerja buruk mereka diredhai oleh rakyat jelata.Kita tengokla nanti apa lagi taktik U.....M ni untuk memanjangkan hayat dema. Say NO untuk U.....M... yang ke 3 ini...

Ish..ishhh ada mana-mana U...M yang glamer lagi.???
Allah s.w.t berfirman :

وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ ۖ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ ﴿٣٤﴾

"Dan bagi tiap-tiap umat ada tempoh (yang telah ditetapkan untuk hancur musnah); maka apabila datang tempohnya, tidak dapat mereka dikemudiankan walau sesaatpun dan tidak dapat pula mereka didahulukan." (QS Al A'araf : 34)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia