Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 13 November 2009

Isu Bai'ah Selesai ....


KUALA LUMPUR, 13 Nov: PAS hari ini mendedahkan bai'ah (janji setia) dengan lafaz menceraikan isteri dengan talak tiga adalah bukan lafaz rasmi dari parti itu. Selanjutnya di sini.

Sebenarnya media anti-PAS dan arus perdana yang tidak memahami isu bai'ah ini menggembar-gemburkan supaya isu ini menjadi lebih panas lalu ianya hampir menjadi fitnah besar. Sudah menjadi fitrah manusia jahil yang akan suka mencari kemurkaan Allah S.W.T. dengan mengundang kemunculan fitnah itu.

Rasulullah S.A.W bersabda mengenai fitnah :

"Fitnah itu sedang tidur (reda) dan laknat Allah terhadap orang yang membangkitkannya." (HR. Ar-Rafii).

"Jangan mendekati fitnah jika sedang membara dan jangan menghadapinya bila sedang timbul, bersabarlah bila fitnah datang menimpa." (HR. Ath-Thabrani)

"Jika kamu berbicara (menyampaikan ucapan) tentang sesuatu perkara kepada sesuatu kaum padahal perkara itu tidak difahami oleh akal fikiran mereka (kerana kejahilan), nescaya akan membawa fitnah di kalangan mereka." (HR. Muslim)

"Umatku ini dirahmati Allah dan tidak akan disiksa di akhirat, tetapi siksaan terhadap mereka di dunia berupa fitnah-fitnah, gempa bumi, peperangan dan musibah-musibah." (HR. Abu Dawud)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia