Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 16 Oktober 2009

UMNO for all ???? kah kah kah kah


UMNO for All ???? Subjek ni sampai mana ruang lingkupnya? UMNO untuk Semua ???? maknanya UMNO kena tukar nama kepada UANO (united all nation organisation) .... bunyi macam GUANO je. (macamana - dalam dialek Kelate) Lagu mana nak tukaq ???? tak boleh tak boleh tukaq punya .... Sebab UMNO parti melayu bukan parti negro, bukan parti iban, bukan parti kadazan. Betullah UMNO ni parti sesat.

Rasulullah S.A.W bersabda : "Sesungguhnya umatku tidak akan bersatu dalam kesesatan." (HR Anas Bin Malik)



Yang hanya boleh memayungi ummah ialah ISLAM bukan MELAYU. Islam dan melayu adalah sesuatu yang berbeza. Islam itu Agama dan Melayu itu adalah bangsa. Hindu itu agama dan India itu adalah bangsa. Buddha itu agama dan Cina itu adalah bangsa. Kristian adalah agama dan Inggeris itu adalah bangsa. Betullah UMNO ni parti bodoh.

Rasulullah S.A.W bersabda: "Barangsiapa menolak ketaatan (membantah) dan meninggalkan jama'ah (Islam) lalu mati maka matinya jahiliyah, dan barangsiapa berperang di bawah panji (bendera) nasionalisme (kebangsaan atau kesukuan) yang menyeru kepada fanatisme atau bersikap marah (emosi) kerana mempertahankan fanatisme (golongan) lalu terbunuh maka tewasnya pun jahiliyah (penuh dengan kebodohan)." (HR. An-Nasaa'i)

PAS for All - perjuangan PAS berdasarkan Al Quran dan Sunnah (ISLAM) dan ianya bermakna ISLAM for All atau Islam Untuk Semua. Islam is the way of life. Islam itu adalah agama atau cara hidup. Seluruh pelusuk dunia pun ada orang menganut Islam tapi taktau la kot kat Zimbabwe ada orang MELAYU.

Allah S.W.T Berfirman dalam Surah Ali Imraan pada Ayat 19 yang bermaksud, A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Sesungguhnya agama (yang diredhai) di sisi Allah hanyalah Islam...." ShodaqAllahul'Azim.

Allah S.W.T Berfirman lagi dalam Surah Ali Imraan juga pada Ayat 85 yang bermaksud, A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi." ShodaqAllahul'Azim.

Allah S.W.T tidak Menyebut MELAYU tetapi ISLAM.

Adakah UMNO benar-benar mahu berubah ? Selagi UMNO namanya UMNO dan perjuangannya tetap dengan kemelayuan sampai kiamat pun ianya tidak dinamakan sebagai berubah. Berubah bermakna berhijrah.

Allah S.W.T Berfirman dalam Surah At Taubah pada Ayat 20 yang bermaksud, A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Orang-orang yang beriman dan berhijrah (dari keburukan kepada kebaikan) serta berjihad di jalan Allah dengan harta, benda dan diri mereka, adalah lebih tinggi darjatnya di sisi Allah; dan itulah orang-orang yang mendapat kemenangan." ShodaqAllahul'Azim.

Baru-baru ni dalam Perhimpunan Agung UMNO ada pulak perwakilan yang mencadangkan supaya diwujudkan Dewan Ulama UMNO. Ceritanya di sini. Adakah cadangan ini diterima ????
Kalau usul ini diterima mAklonG nak cadangkan calon untuk mereka, S.S Dato Mufti Harussani Zakaria.

Allah S.W.T Berfirman dalam Surah Al Baqarah pada Ayat 159 yang bermaksud, A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan berupa keterangan-keterangan (yang jelas) dan petunjuk, setelah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Al Kitab (Al Quran), mereka itu dilaknati oleh Allah dan dilaknati (pula) oleh semua (mahluk) yang dapat melaknati," ShodaqAllahul'Azim.

Sebab dalam UMNO memang tiada yang benar melainkan batil dan palsu. WAllahua'alam ....

2 ulasan:

  1. Cheh, macam kau tau semua perkara...., kalau gini percakapan kau takyahlah nak berselindung dengan ayat-ayat quran dan hadis-hadis, kau lagi busuk minah oii...

    BalasPadam
  2. Allah S.W.T Berfirman dalam Surah Luqman pada Ayat 7 yang bermaksud: A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Dan apabila dibacakan kepadanya Ayat-Ayat Kami dia berpaling dengan menyombongkan diri seolah-olah dia belum pernah mendengarnya, seakan-akan ada sumbatan penutup di telinga; maka berilah khabar gembira kepadanya dengan azab yang pedih." ShodaqALLAHul'Azim

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia