Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 23 Disember 2009

adakah makhluk yang berTun itu terlepas dari pendakwaan di Padang Mahsyar ????


BUENOS AIRES: Mahkamah Persekutuan Argentina semalam menerima kenyataan bertulis yang difailkan bagi mendakwa bekas Presiden, Carlos Menem dan beberapa anggota Kabinetnya atas kesalahan rasuah.Selanjutnya di sini.

Argentina sebuah contoh negara yang pemerintahan demokrasi yang adil. Bagaimana dengan Malaysia ???? Ada tak di depan nama Carlos Menem tu tertulis Tun ???? Kat Malaysia kita ni je yang gatai pi bubuh Tun.

Kononnya kalau makhluk yang ada Tun pada namanya tidak boleh di dakwa atas sebarang jenayah, walaupun ianya sudah tidak berkuasa dan telah menjadi rakyat biasa tetapi keistimewaan itu hanya sementara, setakat mahkamah dunia ni sajalah makhluk yang ber Tun boleh lepas bebas. Bagaimana dengan Mahkamah Agung di Padang Mahsyar nanti ????

Allah S.W.T Berfirman :

 وَبَرَزُوا لِلَّهِ جَمِيعًا فَقَالَ الضُّعَفَاءُ لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعًا فَهَلْ أَنتُم مُّغْنُونَ عَنَّا مِنْ عَذَابِ اللَّهِ مِن شَيْءٍ ۚ قَالُوا لَوْ هَدَانَا اللَّهُ لَهَدَيْنَاكُمْ ۖ سَوَاءٌ عَلَيْنَا أَجَزِعْنَا أَمْ صَبَرْنَا مَا لَنَا مِن مَّحِيصٍ

"Dan mereka semuanya (di padang Mahsyar) akan berkumpul menghadap ke hadhrat Allah, lalu berkatalah orang-orang yang lemah kepada orang-orang yang sombong: "Sesungguhnya kami dahulu adalah pengikut-pengikutmu, maka dapatkah kamu menghindarkan daripada kami azab Allah (walaupun) sedikit saja? Mereka menjawab: "Seandainya Allah memberi petunjuk kepada kami, nescaya kami dapat memberi petunjuk kepadamu. Sama saja bagi kita, apakah kita mengeluh ataukah bersabar. Sekali-kali kita tidak mempunyai tempat untuk melarikan diri." (QS Ibrahim : 21)

WAllahua'alam ....

1 ulasan:

  1. Mintak tumpang lalu kejap..memang terlepas punye!!kalu tak percaya tanya TAN SRI DR MUFTI perak tu,sebab TAN SRI DR MUFTI perak Pun nak jugak TUN!!!HAHAHA BODO PUNYE MELAYU ...bwat malu Islam jer

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia