Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 2 Disember 2009

Gaya Seorang Penyamun


Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak bertanya sesuatu mengenai model helikopter Eurocopter kepada Naib Presiden Korporat EADS International Development Asia Pacific and Latin America, Christian Duhain (dua, kanan) ketika melawat Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi 2009 (LIMA'09) di sini, hari ini. Turut sama Naib Presiden Eksekutif Kanan Eurocopter, Philippe Harache (kanan).-Foto BERNAMA. Gambar dipetik dari Mstar.

"Berapa jutalah gamaknya komisen yang aku boleh sapu kalau aku beli ni ???" bisik dalam hatinya.

Allah S.W.T Berfirman dalam Surah Al Maidaah pada Ayat 38 yang bermaksud: "Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya (sebagai) pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana." ShodaqALLAHul'Azim.

Rasulullah S.A.W pernah bersabda yang bermaksud: "Seorang wanita di zaman Rasulullah S.A.W sesudah pembukaan Kota Mekah telah mencuri. Lalu Rasulullah memerintahkan agar tangan wanita itu dipotong. Usamah bin Zaid menemui Rasulullah untuk meminta keringanan hukuman bagi wanita tersebut. Mendengar ucapan Usamah, wajah Rasulullah terus berubah. Beliau lalu bersabda : "Apakah kamu akan minta pertolongan (mensyafa'ati) untuk melanggar hukum-hukum Allah Azza Wajalla?" Usamah lalu menjawab, "Mohonkan keampunanan Allah untukku, ya Rasulullah." Pada petang harinya Nabi S.A.W berkhutbah setelah terlebih dulu memuji dan bersyukur kepada Allah. Inilah sabdanya : "Amma ba'du. Orang-orang sebelum kamu telah binasa disebabkan bila seorang bangsawan mencuri dibiarkan (tanpa hukuman), tetapi jika yang mencuri seorang awam (lemah) maka dia bertindak dengan menjalankan hukuman. Demi yang jiwaku dalam genggamanNya. Apabila Fatimah binti Muhammad mencuri maka aku pun akan memotong tangannya." Setelah bersabda begitu beliau pun kembali menyuruh memotong tangan wanita yang mencuri itu. (HR. Bukhari)

Perkataan yang dimaksudkan dengan seorang bangsawan di atas ialah macam orang dalam gambar tu la. WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia