Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Isnin, 26 April 2010

Jangan Jadi Hamba Duit .....


"Pada saat akhir BN dan Umno menabur janji untuk membayar sejumlah wang kepada peneroka Felda dan ini berjaya meraih sokongan peneroka. "Kerana tarikan wang ringgit, tidak semena-mena pengundi beralih sokongan kepada BN," katanya. Lagi di sini.

Betapa ramainya manusia akhir zaman sekarang ini menjadikan wang sebagai tuhan mereka. Betapa ramainya manusia sekarang menyembah berhala kebendaan dunia. Sebenarnya manusia telah jauh tersesat dari akidah yang lurus.

Ini terbukti dengan kekalahan Pakatan Rakyat di Hulu Selangor, betapa ramainya peneroka Felda yang bersyukur pada duit yang dijanjikan oleh UMNO/BN sebelum pilihanraya yang lalu.

Allah SWT Berfirman :

وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ ۖ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ ﴿٤٥﴾

"Dan (di antara keburukan orang-orang yang melakukan syirik): Apabila disebut nama Allah semata-mata (di dalam doa dan sebagainya), segan serta liarlah hati mereka yang tidak beriman kepada hari akhirat dan apabila disebut nama-nama yang mereka sembah dan puja yang lain dari Allah, mereka dengan serta merta riang dan gembira." (QS Az Zumar : 45)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia