Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 29 Disember 2010

Undi POS : talian hayat terakhir UMNO/BN ....


Calon PAS di Dun Bukit Bunga, Jeli, Sufely Abdul Razak pernah mendakwa peti undi pos disimpan di dalam kem tanpa ada jaminan kawalan keselamatan selepas pengundian dijalankan. Lagi di sana.

Ini lah talian hayat terakhir UMNO/BN jika di semua peti undi biasa mereka kalah. Marilah kita berusaha supaya dapat dimansuhkan sistem undi pos ini kerana dengan jalan inilah membolehkan mereka menipu untuk terus berkuasa.

Allah SWT Berfirman :

وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُم بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِم بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ ۚ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا ﴿٦٤﴾

"Dan desak serta pujuklah sesiapa yang engkau dapat memujuknya dengan suaramu; dan kerahlah penyokong-penyokongmu yang berkuda serta yang berjalan kaki untuk mengalahkan mereka dan turut campurlah dengan mereka dalam menguruskan harta-benda dan anak-anak (mereka) dan janjikanlah mereka (dengan janji-janjimu). Padahal tidak ada yang dijanjikan oleh Syaitan itu melainkan tipu daya semata-mata.[861]" (QS Al Israak : 64)

[861]. Maksud ayat ini ialah Allah memberi kesempatan kepada iblis untuk menyesatkan manusia dengan segala kemampuan yang ada padanya. Tetapi segala tipu daya syaitan itu tidak akan mampu menghadapi orang-orang yang benar-benar beriman.

WAllahua'alam ....

Ahad, 26 Disember 2010

1Malaysia bukan dari 1Israel ?

One Israel is a new electoral coalition of Labor, the Gesher party associated with former Likud Foreign Minister David Levy, and Meimad, a party that marries a religiously observant supporter base and dovish views on the peace process. Lagi di sana.

Bukti dah jelas. Sudah terang lagi bersuluh, tapi puak-puak tu masih lagi nak menafikannya. Lagi pendedahan dari RPK di sini.

Ingatlah, Allah SWT Berfirman :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تُطِيعُوا فَرِيقًا مِّنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ يَرُدُّوكُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ كَافِرِينَ ﴿١٠٠﴾

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taat akan sesuatu puak dari orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu nescaya mereka akan mengembalikan kamu menjadi orang-orang kafir sesudah kamu beriman." (QS Ali Imraan : 100)

Taat, tiru dan sokong, samalah tu. WAllahua'alam ....

sifat UMNO memang macam ni .....

firstladysummit
Malaysia juga katanya turut dicemarkan dengan Islamic Fashion Fair (IFF) yang dipengerusikan oleh isteri Perdana Menteri yang menurut beliau berlagak ala Wanita Pertama Malaysia. Lagi di situ.

Ada amanah dikhianati. Tu le UMNO.





Allah SWT Berfirman :

وَكَذَ‌ٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ ﴿١٢٣﴾

"Dan demikianlah Kami adakan pada tiap-tiap negeri penjahat-penjahat yang terbesar agar mereka melakukan tipu daya dalam negeri itu. Dan mereka tidak memperdayakan melainkan dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya." (QS Al An'aam : 123)

WAllahua'alam ....

Sabtu, 25 Disember 2010

Antara Pelacur & Presma, Siapa bersalah?

Pagi-pagi lagi dah tersedak tengok dua cerita yang berbeza tetapi sama maknanya.

Cerita 1: Masa-masa awal-awal berlaku PELARASAN harga minyakla, gula la, Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) dok janji tidak akan menaikkan harga makanan, minuman... bla...bla... La ni apa jadi??? Baca lagi. Tu laaa hangpa. Lepas berita pelarasan harga (kononnnn) dari kerajaan keluaq, sebok dok mengipas-ngipas Pak-pak menteri, siap janji dok kata kami tak nak susahkan rakyat. Tak percaya tengok kat sini dema kata apa? Kami tak naikkan rega. Lagu ni macam mana? Susahla hangpa kalau masuk bertanding pilihanraya nanti..kui kui kui. Patutla hangpa nak jadi komponen BN yang baru. Komponen Barang Naik. Bila Naik? Baru jab ni naik. Nasibla laa ni mAklonG dah buat pelarasan bajet dapur. Tak mahu dah makan kedai mamak lagi!!!. (tiru gaya iklan Pantene) hehehe.

Cerita 2: Cerita ni lagilaa macam dah biasa tapi tak boleh buat-buat biasa. Kesan dari cerita 1 akan adalah kisah ini, baca di sini. Kisah perempuan jual diri untuk sara anak. Nak beli susu anak. Nak pergi makan kedai mamak, macam-macam kisah. Tapi disebabkan berlakunya PELARASAN harga baru-baru ni, maka jalan yang diredhai oleh Kak Shitah inilah jadi penyelesaiannya bagi wanita-wanita yang tidak boleh memikirkan cara lain atau dengan kata lain tidak ada kemahiran lain sementelah kerja yang satu ni jerla yang mudah bagi anggapan mereka. Tapi kisah- kisah macam ni, apalah sangat bagi pak-pak dan mak-mak menteri. Yang penting bagi mereka cara yang mudah ialah dengan membuat PELARASAN harga pada barang- barang keperluan pengguna bagi cover balik belanja mereka yang terover-over tu. Mungkin lepas ni KITA buat PELARASAN parti mana yang patut memerintah. Alahaiiiiii entah sedor entah bermimpi lagi ke rakyat-rakyat Malaysia ni...

Rasulullah S.A.W pernah bersabda:

عَنْ كَعْبَ بن عُجْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: خَرَجَ عَلَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ: إِنَّهَا سَتَكُونُ عَلَيْكُمْ أُمَرَاءُ مِنْ بَعْدِي، يُعْطُونَ بِالْحِكْمَةِ عَلَى مَنَابِرَ، فَإِذَا نَزَلُوا اخْتَلَسْتَ مِنْهُمْ، وَقُلُوبُهُمْ أَنْتَنُ مِنَ الْجِيَفِ - رواه طبرني

Daripada Ka'ab bin 'Ujrah r.a. berkata : Rasulullah S.A.W datang kepada kami lalu bersabda: "Akan datang sesudahku penguasa-penguasa (pemimpin-pemimpin) yang memerintahmu. Di atas mimbar (pentas) mereka memberi petunjuk dan ajaran dengan bijaksana, tetapi bila telah turun mimbar mereka melakukan tipu daya dan pencurian. Hati mereka lebih busuk dari bangkai." (HR. Ath-Thabrani)

WAllahu'alam ....

Khamis, 23 Disember 2010

Kumpulan Ajaran SESAT Terbesar !!!!


Menurut Mohamad Rais, antara kumpulan yang didapati sesat setakat ini adalah penganut Syiah. Lagi kat sana.

Sebenaqnya kumpulan ajaran sesat yang terbesar ialah .... klik sini dan kumpulan ini memiliki ahli seramai 3 juta orang selepas pemutihan (klik sini)

Allah SWT Berfirman:

قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِن كَانَ مِنْ عِندِ اللَّهِ ثُمَّ كَفَرْتُم بِهِ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ هُوَ فِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ ﴿٥٢﴾

"Katakanlah: "Bagaimana pendapatmu jika (Al Quran) itu datang dari sisi Allah, kemudian kamu mengingkarinya. Siapakah yang lebih sesat daripada orang yang selalu berada dalam penyimpangan yang jauh?" (QS Fusshilat : 52)

WAllahua'alam ....

Rabu, 22 Disember 2010

Tahniah untuk Karpal Singh ....


“Mudah-mudahan dengan pendirian terbaru itu, YB Tuan Karpal Singh akan mendapat hidayah daripada Allah S.W.T. untuk menerima Islam sebagai satu sistem yang adil untuk semua kaum dan sesuai dipakai dalam politik Malaysia,” katanya. Lagi di sana.

Alhamdulillah dengan perkembangan yang baik ini. Teruskanlah kita sama-sama berdoa semoga Allah SWT terus merahmati dan meredhai permuafakatan dalam Pakatan Rakyat ini kerana Rasulullah SAW juga pernah berdoa agar dibukakan pintu hati antara dua Umar dalam memberi kekuatan kepada Islam.

Allah SWT Berfirman:

فَمَن يُرِدِ اللَّهُ أَن يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ ۖ وَمَن يُرِدْ أَن يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاءِ ۚ كَذَ‌ٰلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿١٢٥﴾

"Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi hidayat petunjuk kepadanya nescaya Dia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Dia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah dia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya). Demikianlah Allah menimpakan azab kepada orang-orang yang tidak mahu beriman." (QS Al An'aam : 125)

WAllahua'alam ....

Ahad, 19 Disember 2010

Wikileaks tu Islam ke ????


KOTA BAHARU, 19 Dis (Bernama) -- Pendedahan WikiLeaks tentang keterlibatan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam aktiviti liwat baru-baru ini bakal menyedarkan pemimpin pembangkang lain terutama daripada PAS yang akhirnya akan mengkaji semula hubungan kerjasama antara parti pembangkang. Laporan dari situ.

Ini kerana Najib perlu menang dalam pertarungan politik untuk mengelakkan didakwa, secara jelas mengaitkan Perdana Menteri dengan skandal pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu dan Presiden Umno itu terancam disebabkan kes pembunuhan tersebut. Laporan dari sana.

Kedua-dua berita di atas dari agen zionis al Apco. Wikileaks tu pulak Islam ke? Allah SWT Berfirman:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ﴿٦﴾

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan." (QS Al Hujuraat : 6)

WAllahua'alam ....

Jumaat, 17 Disember 2010

UMNO/BN makin raban teben .....

gambar hiasan

"Namun jika komitmen kami ini gagal dihormati, malah pihak pimpinan Barisan Nasional sengaja menutup pintu demokrasi ini, kita tidak mampu memberi jaminan bahawa rakyat akan terus bersama dapat menghormati sistem ini," tegasnya. Lagi di situ.

Inilah tanda-tanda kehancuran UMNO/BN yang semakin ketara. Antara bukti-bukti bahawa mereka akan melingkup pada PRU 13 nanti, insyaAllah ....

Allah SWT Berfirman:

وَقَارُونَ وَفِرْعَوْنَ وَهَامَانَ ۖ وَلَقَدْ جَاءَهُم مُّوسَىٰ بِالْبَيِّنَاتِ فَاسْتَكْبَرُوا فِي الْأَرْضِ وَمَا كَانُوا سَابِقِينَ ﴿٣٩﴾

"dan (juga) Karun, Fir'aun dan Haman. Dan sesungguhnya telah datang kepada mereka Musa dengan (membawa bukti-bukti) keterangan-keterangan yang nyata. Akan tetapi mereka berlaku sombong di (muka) bumi, dan tiadalah mereka orang-orang yang luput (dari kehancuran itu)." (QS Al Ankabuut : 39)

WAllahua'alam ....

Rabu, 15 Disember 2010

Najib Razak takut jadi macam Saddam Hussein


Datuk Seri Najib Razak cuba mempertahankan kerajaan BN yang dipimpinnya daripada tumbang kerana bimbang didakwa di mahkamah, terutamanya berhubung dakwaan skandal pembabitan pembunuhan perempuan Mongolia, Altantuya Shaaribu yang dikaitkan dengan Perdana Menteri seperti yang didedahkan dalam laman WikiLeaks, kata Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim. Lagi di sana.

Apa yang telah terjadi kepada Kerajaan Saddam Hussein dan Parti Baath setelah digulingkan oleh AS ? Apa yang telah terjadi setelah Presiden Diktator itu kehilangan kuasa ? Klik kat sini.

Allah SWT Berfirman :

مِنْ أَجْلِ ذَ‌ٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَ‌ٰلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ ﴿٣٢﴾

"Oleh kerana itu Kami tetapkan (suatu hukum) bagi Bani Israil, bahawa: barangsiapa yang membunuh seorang manusia, bukan kerana orang itu (membunuh) orang lain[411], atau bukan kerana membuat kemusnahan dimuka bumi, maka seakan-akan dia telah membunuh manusia seluruhnya[412]. Dan barangsiapa yang memelihara kehidupan seorang manusia, maka seolah-olah dia telah memelihara kehidupan manusia semuanya. Dan sesungguhnya telah datang kepada mereka rasul-rasul Kami dengan (membawa) keterangan-keterangan yang jelas, kemudian banyak diantara mereka sesudah itu[413] sungguh-sungguh melampaui batas dalam berbuat kemusnahan dimuka bumi." (QS Al Maaidah : 32)

[411]. Yakni: membunuh orang bukan kerana qishaash.

[412]. Hukum ini bukanlah mengenai Bani Israil saja, tetapi juga mengenai manusia seluruhnya. Allah memandang bahawa membunuh seseorang itu adalah sebagai membunuh manusia seluruhnya, kerana orang seorang itu adalah anggota masyarakat dan kerana membunuh seseorang bererti juga membunuh keturunannya.

[413]. Ialah: sesudah kedatangan Rasul membawa keterangan yang nyata.

WAllahua'alam ....

Selasa, 14 Disember 2010

tiada jihad tanpa airmata dan darah !!!!

siapa yang pengganas sebenarnya ni ????

"Adakah ini bermakna satu rusuhan akan dilakukan oleh Umno BN atau adakah Najib melalui Menteri Dalam Negeri yang juga sepupu beliau dan Menteri Pertahanan yang merupakan bekas setiausaha beliau suatu masa dahulu akan melakukan satu rampasan kuasa atau kudeta melalui ketenteraan dalam negara kita?" katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini. Lagi di sana.

Rasulullah SAW bersabda :

يا أيها الناس ، من فضلكم لاترجوا أن تكون لقاء مع العدو. نسأل الله للسلام. حين ما تلتقون معهم فتكونوا الصبر (أي آلام المريض ، والثابتة ، عنيد والثبات في المعركة ضدهم). أعلم أن الجنة تقع تحت ظلال السيوف . - رواه البخاري

"Wahai segenap manusia, janganlah kamu mengharap-harap bertemu dengan musuh. Mohonlah kepada Allah akan keselamatan. Bila bertemu dengan mereka maka bersabarlah (yakni sabar menderita kesakitan, gigih, bersungguh-sungguh dan tabah dalam melawan mereka). Ketahuilah, syurga terletak di bawah bayang-bayang pedang." (HR. Bukhari)

Allah SWT Berfirman :

فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا ﴿٥٢﴾

"Oleh itu, janganlah engkau (Wahai Muhammad) menurut kehendak orang-orang kafir, dan berjuanglah (berjihadlah) dengan hujjah-hujjah Al-Quran menghadapi mereka dengan perjuangan yang besar dan bersungguh-sungguh." (QS Al Furqaan : 52)

WAllahua'alam ....

Jumaat, 10 Disember 2010

Inilah dia nya Yahudi

Masjid yang dirobohkan oleh yahudi
UMNO merobohkan Surau Kampung Berembang, Ampang.
UMNO merobohkan Masjid Bujal, Kemaman.

Yang Dipertua PAS Lembah Pantai, Ustaz Adlin Soleh berkata, usaha merobohkan surau itu dilihat adanya unsur-unsur politik kepartian yang dibawa oleh pihak lawan. Lagi di situ.

Inilah dianya perangai yahudi yang menentang Allah, merobohkan masjid dan surau. UMNO + APCO = Yahudi.

Allah SWT Berfirman:

لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ۚ ذَ‌ٰلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ ﴿٧٨﴾

"Orang-orang kafir Yahudi dari Bani Israil telah dilaknat (di dalam Kitab-kitab Zabur dan Injil) melalui lidah Nabi Daud dan Nabi Isa Ibni Mariam. Yang demikian itu disebabkan mereka menderhaka dan selalu menceroboh." (QS Al Maaidah : 78)

WAllahua'alam ....

Selasa, 7 Disember 2010

Hijrah : Tidak Bererti Selagi UMNO/APCO Masih Memerintah


Lagu yang selalu dinyanyikan oleh UMNO : hanya tinggal lagu je.

Umat Islam berjaya menjadi kuasa besar tunggal yang dihormati kawan dan lawan di zaman yang tidak mempunyai kemudahan seperti yang kita nikmati pada hari ini. Islam juga telah berjaya memerintah dengan penuh sifat keadilan yang menaungi wilayah kekuasaan yang luas. Lagi dalam Perutusan Hijrah Presiden TGHA.

Selagi UMNO/APCO memerintah Malaysia selagi itulah usaha untuk menegakkan Negara Islam yang berdaulatkan Al Quran & Sunnah tidak akan tercapai. Namun begitu marilah kita sama-sama bekerja dan berusaha untuk menumbangkan mereka sehingga bumi Malaysia akan diperintah oleh pemimpin yang soleh yang menjadikan cara hidup Islam ditegakkan dalam dirinya.

Allah SWT Berfirman:

وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ ﴿١٠٥﴾

"Dan demi sesungguhnya, Kami telah tulis di dalam Kitab-kitab yang Kami turunkan sesudah ada tulisannya pada Luh Mahfuz: Bahawasanya bumi itu akan diwarisi oleh hamba-hambaKu yang soleh." (QS Al Anbiya' : 105)

WAllahua'alam ....

Sabtu, 4 Disember 2010

AKU MARAH NI KO TAU TAK ????

"BN zalimi rakyat marhaen, tak peduli kesusahan rakyat," katanya yang juga Pengarah Pilihan raya Dewan Pemuda PAS Pusat. Beliau mengulas kenaikan petrol RON95, sebanyak 5 sen menjadikan RM1.90 seliter, diesel naik 5 sen menjadikannya RM1.80 seliter manakala gas LPG juga naik 5 sen menjadikan harganya RM1.90 sekilogram. Lagi di Harakahdaily.

Tak tau la mAklonG nak cakap apa lagi. Teruskanlah kita berusaha menumbangkan mereka pada PRU 13 nanti. Jangan berhenti doa Qunut Nazilah.

أللهم إنا نجعلك فى نحور أعداإنا

ونعوذبك من شرورهم


Ya Allah, Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka Ya Allah,

اللهم بددشملهم وفرق جمعهم

وشتت كلمتهم وزلزلاقدامهم

وسلط عليهم كلبامن كلا بك

Ya Allah, Leburkanlah kumpulan mereka Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka Goncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing-anjing Mu kepada mereka

يا قهار يا جبار يامنتقم

Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa Wahai tuhan yang bersifat murka

يا ألله يا ألله يا ألله

Ya Allah Ya Allah Ya Allah Ya Allah,

ويامجري السحاب

وياهازمالاٴحزاب

إهزمهم وانصرنا عليهم

Wahai tuhan yang menurunkan kitab, Wahai tuhan yang mengarakkan awan Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab Kalahkan mereka Kalahkan mereka Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.

Rabu, 1 Disember 2010

Untuk ROSMAH "The First Lady" MANSOR


Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin menggesa isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor supaya berpakaian secara Islam untuk mencerminkan pendirian Umno sebagai sebuah parti Islam. Lagi di sana.

Mintak mintak Rosmah dapat baca blog mAklonG ni. Allah SWT Berfirman:

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿٣١﴾

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka hingga ke dada mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka atau saudara-saudara mereka atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam atau hamba-hamba mereka atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya." (QS An Nur : 31)

Lagi Allah SWT Berfirman:

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَ‌ٰلِكَ أَدْنَىٰ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿٥٩﴾

"Wahai Nabi [1232], suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (QS Al Ahzab : 59)

[1232]. Juga dimaksudkan dengan pemimpin-pemimpin Islam.

Masalahnya Rosmah nak ke baca blog mAklonG ni ???? WAllahua'alam ....

Isnin, 29 November 2010

YB yang berjiwa rakyat

Isteri YB misali
YB sedang menikmati bubur kacang hitam

mAklonG terharu melihat seorang YB yang amat berjiwa Rakyat, beliau ialah YB Adun Changkat Jong, YB Hj Anuar Sudin beserta isteri yang berkunjung ke rumah mertua maklonG kerana menghadiri kenduri kahwin adik ipar mAklonG di Teluk Intan semalam.

Inilah dia contoh pemimpin PAS yang baik dan beliau benar-benar faham akan Firman Allah SWT ini:

وَاخْفِضْ جَنَاحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿٢١٥﴾

"Dan hendaklah engkau merendahkan diri terhadap pengikut-pengikutmu dari kalangan orang-orang yang beriman." (As Syua'arak : 215)

WAllahua'alam ....

Ahad, 21 November 2010

PKR perlu ada Usrah dan Tarbiyah Islam .....


"Ia menjadi teruk kerana ada pihak yang mengecam dan memburukkan parti, dengan bekerjasama dengan pihak-pihak luar, yang memusuhi parti dan pimpinan parti," kata veteran PKR itu. Lagi di situ.

Perlu diingat suatu kumpulan, jama'ah atau parti jika tiada Usrah (hubungan kekeluargaan dan sifat bersaudara) danTarbiyah (pendidikan) berteraskan Islam maka kucar kacirlah jadinya. Allah SWT Berfirman :

وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﴿٨٥﴾

"Dan sesiapa yang mencari agama (cara hidup)[786] selain agama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya dan dia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi." (QS Ali Imraan : 85)

[786]. Cara hidup bermaksud merangkumi seluruh aspek kehidupan seharian termasuklah dalam politik dan pemerintahan.

Kenapa PAS tidak berlaku seperti mereka ? Na'uzubILLAHi min zalik. Kerana PAS dasarnya adalah Islam dan panduannya adalah Al Quran dan Sunnah, oleh itu Allah SWT yang Maha Memiliki segala-galanya akan memelihara kita. InsyaAllah .....

WAllahua'alam ....

Sabtu, 20 November 2010

Ya Allah Menangkanlah Islam .....



After nine years of war provoked by Al-Qaeda's 9/11 attack, 2,200 troops killed among US-led forces, and now an open row with Kabul over tactics, NATO will deliver the closest thing yet to a withdrawal timetable. Lagi di situ.

Ternyata sandiwara yang dibuat oleh Tentera dajjal yang diketuai PBB dan NATO menipu dunia. Rancangan jahat terbaru mereka akan menghapuskan etnik Islam di Kabul, Afghanistan iaitu Taliban yang di anggap sebagai pengganas utama dunia.

Marilah kita teruskan usaha jihad kita untuk menentang tentera dajjal kuffar dengan kekuatan yang kita ada, terutamanya doa qunut nazilah ....

Allah SWT Berfirman :

وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ.... ﴿١٨٦﴾

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): Sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu ...." (QS Al Baqarah : 186)

WAllahua'alam ....

Ahad, 14 November 2010

Masuklah ke dalam Parti Katak


"Zaid, kita buang dia. Kita nak bawa dia balik buat apa?" kata Tengku Adnan ketika ditanya peluang Zaid sekiranya ingin kembali kepada Umno. Lagi di situ.

Hehehhe .... Bodoh dan padan muka hang. mAklonG sarankan Zaid masuk PeRKaSa laaa macam Ibrahim Ali tu, nak masuk UMNO balik tapi kena baling taikkkkk .... padan muka hang. Jadilah hang katak yang bangang .... Janganlah ada lagi bangang-bangang macam depa ni lagi hendaknya.

Renungkanlah maksud Hadis ini :

“Ertinya: Dari Hudzaifah Ibnul Yaman radhiallahu ta’ala ‘anhu berkata: Manusia bertanya kepada Rasulullah shalallahu ‘alaihi wa sallam tentang kebaikan, sedangkan aku bertanya kepada beliau tentang keburukan kerana bimbang jangan-jangan menimpaku. Maka aku bertanya; Wahai Rasulullah, sebelumnya kita berada di zaman Jahiliah dan keburukan, kemudian Allah mendatangkan kebaikan ini. Apakah setelah ini ada keburukan? Beliau bersabda: ‘Ada’. Aku bertanya: Apakah setelah keburukan itu akan datang kebaikan? Beliau bersabda: “Ya, akan tetapi di dalamnya ada dakhanun”. Aku bertanya: Apakah dakhanun itu? Beliau menjawab: “Suatu kaum yang mensunnahkan selain sunnahku dan memberi petunjuk dengan selain petunjukku. Jika engkau menemui mereka maka ingkarilah”. Aku bertanya: Apakah setelah kebaikan itu ada keburukan? Beliau bersabda: “Ya”, daei - daei yang mengajak ke pintu Jahanam. Barang siapa yang mengikutinya, maka akan dilemparkan ke dalamnya. Aku bertanya: Wahai Rasulullah, berikan ciri-ciri mereka kepadaku. Beliau bersabda: “Mereka mempunyai kulit seperti kita dan berbahasa dengan bahasa kita”. Aku bertanya: Apa yang engkau perintahkan kepadaku jika aku menemuinya? Beliau bersabda: “Berpegang teguhlah pada Jama’ah Muslimin dan imamnya”. Aku bertanya: “Bagaimana jika tidak ada jama’ah mahupun imamnya?” Beliau bersabda: “Hindarilah semua firqah (kumpulan) itu, walaupun dengan menggigit pokok pohon hingga maut menjemputmu sedangkan engkau dalam keadaan seperti itu”. (Riwayat Bukhari VI615-616, XIII/35. Muslim XII/135-238 Baghawi dalam Syarh Sunnah XV/14. Ibnu Majah no. 3979, 3981. Hakim IV/432. Abu Dawud no. 4244-4247.Baghawi XV/8-10. Ahmad V/386-387 dan hal. 403-404, 406 dan hal. 391-399)

WAllahual'alam ....

Sabtu, 6 November 2010

Tangan Jahat UMNO



Shahrizat, kelmarin dipetik menyalahkan kerajaan negeri Kedah tidak menyediakan pengangkutan untuk membantu untuk menghantar makanan kepada penduduk di kawasan yang terputus hubungan akibat banjir terutama di Padang Terap. Lagi di situ.

Macamla Perlis negeri UMNO tu tak tenggelam. Klik sini. Dah selesaikah masalah banjir di Perlis tu? Dah jadi kebiasaan musim tengkujuh, biasa lah macam tu. Sebenarnya air banjir tu Allah SWT sengaja hantar untuk mencuci segala dosa-dosa orang-orang yang berakidah UMNO dan tangan-tangan yang mengusahakan kejahatan yang masih ada di Kedah dan Perlis.

Allah SWT Berfirman :

ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ﴿٤١﴾

"Telah terjadi berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat)." (QS Ar Ruum : 41)

WAllahua'alam ....

Khamis, 4 November 2010

tak menipu bukan UMNO


Kes ketiga, pengundi Hasmah Saleh, di Sekolah Keb Lepan Jaya juga menerima kertas undi mempunyai logo parti BN sahaja. Lagi di sana.

Itulah hakikatnya. UMNO + SPR = BN.

Allah SWT Berfirman :

وَكَذَ‌ٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ ﴿١٢٣﴾

"Dan demikianlah Kami adakan dalam tiap-tiap negeri orang-orang besar yang jahat supaya mereka melakukan tipu daya di negeri itu, padahal tiadalah mereka memperdayakan selain dari dirinya sendiri (kerana merekalah yang akan menerima akibatnya yang buruk), sedang mereka tidak menyedarinya." (QS Al An'aam : 123)

Allah SWT Berfirman lagi :

وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ ﴿٥٤﴾

"Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya dan Allah pula membalas tipu daya (mereka) dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya." (QS Ali Imraan : 54)

WAllahua'alam ....

Rabu, 3 November 2010

ini bukan rasuah, BODOOOHHHH !!!!


Pengarah pilihan raya PAS, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman hari ini menafikan laporan Utusan Malaysia dan menjelaskan bahawa pemberian wang oleh menteri besar kepada sebilangan masyarakat Orang Asli yang diislamkannya sebenarnya adalah wang zakat dan bukannya rasuah seperti didakwa. Sumber kat sini.

Memang celaka besar betullah Utusan ni. Memang dasar bodoh tahap kayu, rasuah dengan zakat pun tak reti nak beza. Yang rasuahnya kat sini. Cerita pasal MCA beri duit pada pengundi. kalau MCA beri tu nak namakan apa? Zakat? Sedekah? Banganggggg ....

TGNA lebih maklum tentang Firman Allah SWT ni :

وَلَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُوا بِهَا إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُوا فَرِيقًا مِّنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالْإِثْمِ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿١٨٨﴾

"Dan janganlah kamu makan (atau mengambil) harta (orang-orang lain) di antara kamu dengan jalan yang salah dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui (salahnya)." (QS Al Baqarah : 188)

Yang tak retinya atau sengaja buat-buat tak reti UMNO dan Utusan je. WAllahua'alam ....

Sabtu, 30 Oktober 2010

UMNO Galas hancur .....


GALAS, 30 Okt -Seramai 300 orang ibu tunggal yang juga dikenali sebagai Armalah telah menerima sumbangan wang daripada pihak Kerajaan Negeri Kelantan dalam program Motivasi Jati Diri Armalah dan Pembahagian Bantuan Orang Miskin/OKU, semalam. Lagi di sini.

Inilah suasana bila tiba musim kempen pilihanraya di mana pun. Perang poster di mana-mana pun kita boleh lihat. Gambar rumah dhaif yang hampir roboh ini berada di bawah Parlimen Ku Li, Gua Musang iaitu suasana setinggan, penempatan kampung melayu di rizab KTMB yang berhampiran dengan 'pot' Petugas Pilihanraya PAS yang turut mAklonG sertai.

Kalau kita perhatikan gambar kat atas ni apa yang pelik? Mana gambar calon, Abd Aziz yang pendidikannya setakat SPM tu? Mana gambor Ku Li, pengarah pilihanrayanya? Yang ada gambor Najib dengan Stopa je.

Nampak sangat perpecahan yang teruk sedang berlaku dalam UMNO Kelantan. Semua ini berlaku kerana keengganan pimpinan Najib dan kroni-kroninya enggan meluluskan beberapa tuntutan yang dikemukakan oleh Ku Li dan bakal wakil rakyat mereka. Kepada para pengundi N45 Galas pilihlah Dr Zulkifli Muhammad sebagai wakil rakyat anda yang telah dipilih oleh pimpinan yang mahukan Islam sebagai cara hidup.

Allah SWT Berfirman:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ ﴿٢٤﴾

"Hai orang-orang yang beriman, penuhilah seruan Allah dan seruan Rasul apabila Rasul menyeru kamu kepada suatu yang memberi kehidupan kepada kamu[605], ketahuilah bahwa sesungguhnya Allah membatasi antara manusia dan hatinya[606] dan sesungguhnya kepada-Nyalah kamu akan dikumpulkan." (QS Al Anfaal : 24)

[605]. Maksudnya: menyeru kamu berperang untuk meninggikan kalimah Allah yang dapat membinasakan musuh serta menghidupkan Islam dan muslimin. Juga bererti menyeru kamu kepada iman, petunjuk jihad dan segala yang ada hubungannya dengan kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat.

[606]. Maksudnya: Allah-lah yang menguasai hati manusia.

WAllahua'aalam ....

Rabu, 27 Oktober 2010

Yahudi sungguh .....


"Menjelang 2014, akan terdapat sekurang-kurang 10 kelab malam di zon hiburan. Ini akan menghasilkan impak pendapatan kasar negara RM0.7 bilion dan mewujudknan 5,614 pekerjaan baru menjelang 2020," petik laporan itu. Lagiiiiii.

Lepas duit cukai judi dan ni pulak duit haram cukai hiburan pulak. Duit-duit ini lah yang nak dibagi gaji pada rakyat Malaysia. Bagi penuh tembolok dan perut anak bini rakyat Malaysia dengan makanan dari duit haram. Baguih dok ada. Bagi semua pakat makan duit haram sampai mati. Tu diaaaa. Pakat ramai-ramai dok kena bakor dalam neraka. Sex, Sport & Song, menjadi sungguh APCO/UMNO yahudi ni punya perancangan. Yahudi kaper sungguh !!!!

Undilah UMNO/BN kalau nak penuhkan Neraka Jahannam dengan depa sekali .... Allah SWT Berfirman :

يَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَتَقُولُ هَلْ مِن مَّزِيدٍ ﴿٣٠﴾

"(Peringatkanlah manusia) akan hari Kami bertanya kepada Neraka Jahannam: Adakah engkau sudah penuh? Dia menjawab: Adakah lagi sebarang tambahan?" (QS Qaf : 30)

WAllahua'alam....

Sabtu, 23 Oktober 2010

Parti Syaitan


Berikut merupakan sebahagian dari fitnah yang dilemparkan kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz:
“Adakah kita mahu pertahankan Nik Aziz? Beliau sudah menjual Islam, beliau sanggup berkawan dengan syaitan. Lagi di sini.

Siapa yang syaitan sebenarnya? Golongan yang meninggalkan hukum-hakam Allah yang termaktub dalam Al Quran lah sebenarnya syaitan. Itulah UMNO yang keji dan hina.

Allah SWT Berfirman :

اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ ۚ أُولَـٰئِكَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿١٩﴾ إِنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَـٰئِكَ فِي الْأَذَلِّينَ ﴿٢٠﴾

"Syaitan telah menguasai dan mempengaruhi mereka, sehingga menyebabkan mereka lupa mengingati (perintah dan amaran) Allah; mereka itulah puak Syaitan [1461]. Ketahuilah! Bahawa puak Syaitan itu sebenarnya orang-orang yang rugi. Sesungguhnya orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, mereka termasuk dalam golongan yang amat hina." (QS Al Mujaadilah : 19 - 20)

[1461]
. Mengikut pendapat mufassirin, hizb atau puak itu juga di sebut sebagai parti atau kumpulan jamaah.

WAllahua'alam ....

Selasa, 19 Oktober 2010

Manis di luar tapi Pahit di dalamnya ....


Jelasnya, PAS dan Pakatan Rakyat melaksanakan program kebajikan dan mengambil berat hal rakyat bukan secara bermusim, tetapi menjadi dasar yang terancang dalam setiap proram kerana ia adalah amanah Allah SWT. Lagi di situ.

Sudah ternyata UMNO sebenarnya terdesak. Pengumuman mengenai pelbagai pemberian (klik sini) yang bakal diberikan oleh pihak kerajaan UMNO/BN kepada rakyat mutakhir ini sebenarnya hanyalah untuk menggula-gulakan rakyat bagi menyokong mereka pada PRU 13 nanti. Gula-gula yang manis diluar tetapi sebenarnya amat pahit dan beracun.

Allah SWT Berfirman :

وَكَذَ‌ٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا ۚ وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ ۖ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ ﴿١١٢﴾

"Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap Nabi itu musuh dari Syaitan-syaitan, manusia dan jin, setengahnya membisikkan kepada setengahnya yang lain kata-kata dusta (janji-janji manis) yang indah-indah susunannya untuk memperdaya pendengarnya dan jika Tuhanmu menghendaki, tentulah mereka tidak melakukannya. Oleh itu, biarkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan (dari perbuatan yang kufur dan dusta) itu." (QS Al An'aam : 112)

WAllahua'alam ....

Ahad, 17 Oktober 2010

huiiiyooo .... takutnyaaaa

RAPTAI... Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO ketika melakukan raptai perbarisan perhimpunan Agong UMNO 2010 kali ke-64 di Perkarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur, hari ini. Seramai 150 anggota UMNO dari ketiga-tiga sayap UMNO iaitu Wanita, Pemuda dan Puteri terlibat dalam perbarisan dan menaikan bendera UMNO pagi tadi. Perhimpunan kali ini dijangkakan dihadiri oleh 4,907 perwakilan yang dijadual berlansung selama lima hari bermula Selasa hingga Sabtu depan. - Foto BERNAMA. Gambar ini ada di sini.

Allah SWT Berfirman :

لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ۚ بَأْسُهُم بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ ۚ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ۚ ذَ‌ٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَعْقِلُونَ ﴿١٤﴾

"(Orang-orang Yahudi dan orang-orang munafik) dengan keadaan bersatu padu sekalipun, tidak berani memerangi kamu (orang-orang beriman) melainkan di kampung-kampung yang berbenteng kukuh, atau dari sebalik tembok. (Sebabnya): Permusuhan di antara mereka sesama sendiri amatlah keras; engkau menyangka mereka bersatu padu, sedang hati mereka berpecah belah (disebabkan berlainan kepercayaan mereka). Yang demikian itu, kerana mereka adalah kaum yang tidak memahami (perkara yang sebenarnya yang memberi kebaikan kepada mereka)." (QS Al Hashr : 14)

WAllahua'alam ....

Sabtu, 16 Oktober 2010

DI MANAKAH GADIS INI ?

KLIK PADA GAMBAR UNTUK SAIZ YANG LEBIH JELAS

Selasa, 12 Oktober 2010

JANGAN CABAR ALLAH !!!! 2


MELAKA, 10 Okt: Lebih 10 dipercayai mati dalam kemalangan maut apabila sebuah bas ekspres dari Melaka menuju Kuala Lumpur terbabas lalu melayang ke jalan bertentangan di Simpang Empat Alor Gajah kira-kira jam 7 sekejap tadi. Lagi di Harakahdaily.

10.10.10 - boleh jadi hari yang bahagia bagi sesetengah pihak (klik sini) dan boleh jadi hari yang paling sengsara bagi sesetengah pihak (klik sini). Walau apa apa pun jangan lupa disebalik kegembiraan kadang-kadang ada kesengsaraan.

Peristiwa kemalangan ini kemungkinan merupakan yang paling dahsyat dalam tahun ini. Kemungkinan juga peristiwa azab ini sebagai peringatan dari Allah SWT untuk kerajaan negeri Melaka dalam menguar-uarkan projek Melaka Maju 2010. Maju dari segi apa ? Dari segi projek menggalakkan persundalan ? (klik sini). Sebelum ini, Melaka juga pernah di Peringatkan oleh Allah SWT tentang projek ini (klik sini). Kedua-dua peristiwa azab tersebut berlaku dalam negeri Melaka Darul UMNO.

Ingatlah Allah SWT Berfirman :

وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ﴿٢٥﴾

"Dan jagalah diri kamu daripada (berlakunya) dosa (yang membawa bala bencana) yang bukan sahaja akan menimpa orang-orang yang zalim di antara kamu secara khusus (tetapi akan menimpa kamu secara umum) dan ketahuilah bahawa Allah Maha berat azab seksaNya." (QS Al Anfaal : 25)

WAllahua'alam ....

Khamis, 7 Oktober 2010

seronoknya jadi perempuan sundal

klik pada gambar sebelah.

“Pelajar ini selamat melahirkan bayi lelaki seberat 3.6 kilogram pada pukul 8 pagi,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Penubuhan Sekolah Harapan dicetuskan oleh Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam yang bertujuan memberi perlindungan kepada remaja hamil luar nikah selain menangani gejala buang bayi yang semakin berleluasa. Lagi situ.

Sesungguhnya bagi menangani masalah ini ialah dengan kembali kepada perundangan Al-Quran. Sayugianya, pelajar itu dikenakan hukuman dengan mengurungnya sampai mati.

Allah SWT Berfirman ;

وَاللَّاتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِّنكُمْ ۖ فَإِن شَهِدُوا فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّىٰ يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلًا ﴿١٥﴾

"Dan (terhadap) para wanita yang mengerjakan perbuatan keji [275], hendaklah ada empat orang saksi diantara kamu (yang menyaksikannya). Kemudian apabila mereka telah memberi persaksian, maka kurunglah mereka (wanita-wanita itu) dalam rumah sampai mereka menemui ajalnya, atau sampai Allah memberi jalan lain kepadanya[276]." (QS An Nisaa : 15)

[275]
. Perbuatan keji: menurut jumhur mufassirin yang dimaksud perbuatan keji ialah perbuatan zina, sedang menurut pendapat yang lain ialah segala perbuatan kotor seperti : zina, homo sek dan yang sejenisnya. Menurut pendapat Muslim dan Mujahid yang dimaksudkan dengan perbuatan keji ialah musahaqah (lesbian).

[276]. Menurut jumhur mufassirin jalan yang lain itu itu ialah dengan turunnya ayat 2 surat An Nuur.

Ayat tersebut berbunyi ;

الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ ۖ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۖ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿٢﴾


"Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus dali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan orang-orang yang beriman." (QS An Nuur : 2)

Bukannya dengan memberi keselesaan dalam sebuah sekolah yang amat selsesa, kepada pelaku zina tersebut. Akibat buruknya nanti makin bertambah penzina dan anak zina.

WAllahua'alam ....

Isnin, 4 Oktober 2010

Malaysia bila lagi ?


Undang-undang Syariah mula berkuatkuasa di Aceh pada 2005, menjadikannya salah satu daripada beberapa wilayah di Indonesia yang menggunapakai peraturan Islam itu. Lagi kat situ.

Teringin sangat mAklonG nak tengok Malaysia buat undang-undang macam ni. Di sebabkan pemimpin Malaysia yang ada sekarang ini menafikan kebenaran perundangan Al Quran dan enggan menerima perintah Allah SWT, jadi kita nak panggil Malaysia ni negara apa ?

Allah SWT Berfirman :

.... فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا ۚ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ ﴿٤٤﴾

"Oleh itu janganlah kamu takut kepada manusia tetapi hendaklah kamu takut kepadaKu (dengan menjaga diri dari melakukan maksiat dan patuh akan perintahKu) dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia) dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir."(QS Al Maaidah : 44)

WAllahu'alam ....

Khamis, 30 September 2010

padan muka kau setaaannnnn .....


Mohd Saiful Bukhari Azlan, pengadu dalam kes liwat membabitkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kereta Proton Waja miliknya dicuri malam semalam. Lagi kat situ.

Ingat, setiap amalan buruk Allah SWT Berhak membalasnya samada di dunia mahupun di akhirat.

Allah SWT Berfirman :

مِن قَبْلُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَأَنزَلَ الْفُرْقَانَ ۗ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ ذُو انتِقَامٍ ﴿٤﴾

"sebelum (Al Quran), menjadi petunjuk bagi manusia, dan Dia menurunkan Al Furqaan[182]. Sesungguhnya orang-orang yang kafir terhadap ayat-ayat Allah akan memperoleh seksa yang berat; dan Allah Maha Perkasa lagi mempunyai balasan (seksa)." (QS Ali Imraan : 4)

[182]. Al Furqaan ialah kitab yang membezakan antara yang benar dan yang salah.

WAllahua'alam ....

Selasa, 28 September 2010

Cintakan Dunia Takutkan Mati


Solat jenazah telah diimamkan oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Menteri Besar Kelantan bersama kira-kira 3,000 orang. Lagi di sana.

Inilah kehebatan seorang pemimpin yang patut dicontohi dan berkebolehan dalam pelbagai bidang, mahupun duniawi dan ukhrawi.

Persoalannya, ada ke pemimpin-pemimpin dari UMNO yang mampu berbuat sedemikian? Ada ke bila ada ADUN UMNO yang mati, Najib jadi imam solat jenazah? Mampus tak ada. "Eeeeeiiiii takutnya, aku belum bersedia nak mati lagi," katanya. Maklumlah orang yang selalu bergelumang dengan dosa dan maksiat, yang mencintai dunia dan yang membenci akhirat memang macam tu.

Rasulullah SAW pernah bersabda :

والله سوف يرميك في" الوهان "مرض القلب. سألت صديقا ، "ما هوالوهان يا رسول الله؟" وقال نبينا ، "الحب في الدنيا ، وكرهت من الموت." - رواه أبو داود

" ....dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit 'wahan'". Seorang sahabat bertanya, "Apakah wahan itu wahai Rasulullah?" Nabi kita menjawab, "Cinta pada dunia dan takut pada mati". (Riwayat Abu Daud)

WAllahua'alam ....

UMNO punca batu api

"Kumpulan yang tidak bertanggungjawab itu ada antaranya bekas ahli Umno dan Pekida tapi mengaku jadi ahli PKR. "Ada juga calon yang ditaja ‘orang luar’…kalau individu itu betul-betul bertanding atas nama PKR, tidak akan ada insiden sebegini yang jelas melanggar etika berkempen," kata Mohd Bakri. Lagi di sinun.

PKR sendiri telah mengakui berlakunya kekecohan dan pergaduhan di masa pemilihan PKR di beberapa cabang yang telah kita maklum sebagaimana diperbesar-besarkan oleh oleh lidah-lidah Dajjal UMNO/BN terutamanya RTM dan TV3suku.

Sebenarnya dalang atau 'orang luar' itu adalah parasit UMNO yang menyusup masuk ke dalam pemilihan PKR itu. UMNO memangla tak ubah macam iblis ataupun syaitan yang menjadi punca gaduh ataupun batu api.

Allah SWT Berfirman :

وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ ۚ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا ﴿٥٣﴾

"Dan katakanlah kepada hamha-hamba-Ku: "Hendaklah mereka mengucapkan perkataan yang lebih baik (benar). Sesungguhnya syaitan itu menimbulkan pergaduhan di antara mereka. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi manusia." (QS Al Israk : 53)

WAllahua'alam ....

Ahad, 26 September 2010

Pemimpin UMNO = FIRAUN


Taib, ketua menteri paling lama berkhidmat iaitu selama 29 tahun sejak 26 Mac 1981, berkata, walaupun setengah ahli keluarganya tidak bersetuju, semua orang akhirnya memahami keputusannya untuk terus berkhidmat kerana khidmatnya masih diperlukan oleh rakyat. Lagi di situ.

Kalau mengikut sirah, Firaun memang pemimpin berbangsa Qibti yang mengaku dirinya sebagai Tuhan ini memang bersikap zalim dan amat jahat. Beliau juga tidak pernah merasa sakit dan sihat tubuh badannya sepanjang hidupnya. Justeru itulah, Firaun berusaha untuk mengekali pemerintahannya selama dia hidup dan merasa dirinya sentiasa diperlukan oleh rakyat BaniIsrael diketika itu walhal rakyat BaniIsrael amat membencinya lantaran penindasan dan kezaliman yang dilakukan oleh raja kafir itu.

Begitu jugalah dengan Taib Mahmud ni. Betulkah beliau masih diperllukan oleh rakyat?

Allah SWT Berfirman :

كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ ۙ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ ۚ كَذَّبُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ ۚ وَكُلٌّ كَانُوا ظَالِمِينَ ﴿٥٤﴾

"(Keadaan mereka) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka mendustakan ayat-ayat Tuhan mereka, lalu Kami binasakan mereka dengan sebab dosa-dosa mereka dan Kami tenggelamkan Firaun serta pengikut-pengikutnya (di laut), kerana kesemuanya adalah orang-orang yang zalim." (QS Al Anfaal : 54)

WAllahua'alam....

Serban PERKOSA

layar punya layar, mAklonG terjumpala gambar di atas. Antara adat dan sunnah. Anda nilaila sendiri. Tapi betulker yang mantan PM pakai tu, macam serban. Akhirnya dapat jugak mAklong tengok yang mantan PM kita pakai serban. Cumanya serban mantan PM warna kuning. Apa sinonimnya kuning dan Islam. Selalunya serban yang dipakai warna putih. Agaknya itu jerla yang nak membezakan serban sunnah Islam dan serban PERKOSA. Hehehe. Macam-macam pesen dema ni.

Khamis, 23 September 2010

Isu PTPTN : UMNO/BN bakal terlingkup .....


"Apa yang disiarkan media mengenai pemotongan gaji bermula Jun 2011 adalah salah kerana pada tarikh itu kita jangka rundingan mengenainya baru selesai. "Selepas rundingan itu selesai pertengahan tahun depan, kita kena bentang pada Kabinet dan pinda undang-undang bertepatan sebelum melaksanakannya," katanya kepada pemberita di sini, Khamis. Lagi di situ.

Kalau pembayaran balik PTPTN tu dibuat pemotongan gaji sebelum 2013 alamatnya melingkuplah UMNO/BN dalam PRU akan datang sebab PRU 13 dijangka akan berlaku selewat-lewatnya akhir 2012. Semua orang tahu majoriti pengundi pada PRU 13 adalah golongan muda atau yang meminjam duit PTPTN tu.

Amaran untuk UMNO/BN, sekali UMNO/BN tewas dalam PRU 13 secara total dan Pakatan Rakyat berjaya menerajui Putrajaya, sampai kiamat insyaAllah jangan mimpi lah hangpa untuk ambik balik.

Allah SWT Berfirman :

كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ ﴿٢١﴾

"Allah telah menetapkan: Sesungguhnya Aku dan Rasul-rasulKu (Islam) tetap mengalahkan (golongan yang menentang). Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha Berkuasa." (QS Al Mujaadilah : 21)

WAllahua'alam ....

Rabu, 22 September 2010

berak tengah jalan tak nak mengaku !!!!


Kata beliau, "saya tidak ada gangster. Dibelakang saya tidak ada geng. Saya seorang sahaja, solo…yang ada hanya rakyat biasa sahaja yang menjadi tulang belakang saya untuk terus kekal dalam politik." Lagi di sinun.

Ada ke orang yang berak tengah jalan kemudian dia berkata, "itu taik aku, aku yang berak kat situ." ? hahahaha bodoh.

Ingatlah, Allah SWT Berfirman :

وَمَا كُنتُمْ تَسْتَتِرُونَ أَن يَشْهَدَ عَلَيْكُمْ سَمْعُكُمْ وَلَا أَبْصَارُكُمْ وَلَا جُلُودُكُمْ وَلَـٰكِن ظَنَنتُمْ أَنَّ اللَّهَ لَا يَعْلَمُ كَثِيرًا مِّمَّا تَعْمَلُونَ ﴿٢٢﴾
"Kamu sekali-sekali tidak dapat bersembunyi dari kesaksian pendengaran, penglihatan dan kulitmu kepadamu[1332] bahkan kamu mengira bahwa Allah tidak mengetahui kebanyakan dari apa yang kamu kerjakan." (QS Fushsilat : 22)

[1332]. Mereka itu berbuat dosa dengan terang-terangan kerana mereka menyangka bahawa Allah tidak mengetahui perbuatan mereka dan mereka tidak mengetahui bahawa pendengaran, penglihatan dan kulit mereka akan menjadi saksi di akhirat kelak atas perbuatan mereka.

WAllahu'alam ....

Selasa, 21 September 2010

negara semakin tergadai


Beliau membuat andaian demikian ekoran melihat tindakan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak pada 24 Mei lalu menyerahkan tanah milik Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Tanjong Pagar pada republik itu yang baginya merugikan negara. Lagi di situ.

Inci demi inci tanahair ku negara Malaysia yang ku chenta makin digadai (klik sini) oleh tangan-tangan jahat manusia yang tidak memperdulikan nasib anak bangsanya sendiri demi nafsu tembolok dan menyelamatkan tekak diri sendiri.

Allah SWT Berfirman :

ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ .... ﴿٤١﴾

"Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia (yang jahat) ; ....." (QS Ar Ruum : 41)

WAllahua'alam ....

Ahad, 19 September 2010

Utusan Bodoh


[setiausaha akhbar TGNA] Salahkah seorang ibu berkata kepada anaknya, "Ibu tak bangga kamu belajar tinggi, tapi ibu bangga kalau kamu berakhlak mulia..". Seorang yang waras dan tahu bahasa tidak akan menganggap kenyataan itu salah. Maksud si ibu ialah akhlak lebih mulia dari pelajaran yang tinggi. Demikianlah apabila Tuan Guru Nik Aziz berkata, "Saya tidak bangga menjadi Melayu, tetapi saya bangga menjadi seorang Islam.." Golongan yang waras tahu menilai maksud mudah ini. Nampaknya Mingguan Malaysia tidak termasuk dalam golongan itu. Alahai Mingguan... Lagi di sini.

Allah SWT Berfirman :

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿١٣﴾

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)." (QS Al Hujurat : 13)

WAllahua'alam .....

Jumaat, 17 September 2010

Kempen Glamerkan PM


mAklonG hairan dan tertanya- tanya jugak. Kenapa perlu KEMPEN? Ada pilihanraya baru ker?Cari sana, cari sini rupanya bukan kempen pilihanraya. Rupa-rupanya kempen jom hantar poskad pada PM. lagi di sini..

Hehehe..Apalah PM kita ni.Tak cukup glamer ker lagi sampai nak kempen suruh hantor poskad pulak.Ermm ni nak kayakan POS Malaysia tak mungkin sebab poskad tu hanya dihantor melalui laman web. ker kempen atau nak glamerkan PM lagi.Yerla seminggu dua ni yang famous adalah arwah Sosilawati dan peguam yang ditangkap tu.Takkan nak jeles dengan dema kot. Ish mAklonG ni banyak sangat berimiginasi. hehehe.

Contoh pemimpin yang baik tak nakkan glamer kat sini.

Nak tahu apa makna KEMPEN??? KEMPEN bermakna segala usaha (kegiatan dan tindakan) yang dirancangkan dan dilaksanakan dengan menggunakan penerangan (rayuan dll) untuk mempengaruhi pendapat umum atau mendapatkan sokongan umum terhadap sesuatu (matlamat dll) lagi di sini.

Buat mAklonG tersengih sorang- sorang. Nak dapat sokongan apa lagi..Bukan ker selama ni PM kata rakyat dah sokong dema.Siap ada slogan lagi. Atenyeee tunggu jerla KEMPEN masa nak mengundi nanti. hehehe. Baru best KEMPEN ramai- ramai. Laa ni cukup jerla ada kempen keselamatan jalan raya buat rakyat semua.

Allah SWT Berfirman :

لِّكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ﴿٢٣﴾

"(Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka cita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira[1459] terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri," (QS Al Hadiid : 23)

[1459]. Yang dimaksud dengan terlalu gembira: ialah gembira yang melampaui batas yang menyebabkan kesombongan, ketakburan, ingin dikenali orang dan lupa kepada Allah.

WAllahua'alam ....

Khamis, 16 September 2010

Penubuhan MALAYSIA : perancangan USA sejak 1889?, kertas kerja HARVARD UNIVERSITY

Artikel oleh : Rizie Ahmad

kertas kerja yang dimaksudkan

1) kajian yang telah dijalankan oleh UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA dari Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polis kata nama MALAYSIA sudah ada pada tahun 1889 lagi.. perancangan penjajah barat memecah-belahkan dan melemahkan dunia Melayu sudah beratus-ratus tahun dirancang oleh FREEMASON!

2) kritikan perancangan penubuhan negara MALAYSIA pada tahun 1937 oleh penasihat luar USA Rupert Emerson yang membentangkan kertas kerjanya di HARVARD UNIVERSITY!.. 10 tahun selepas batu asas FREEMASON (gerakan sulit yang diasaskan oleh Yahudi) diletakkan di Northam Road di Pulau Pinang.. semasa perletakan batu asas FREEMASON tu pada tahun 1927, Rupert Emerson baru sahaja menjawat jawatan professor di Harvard University.. USA panggil dia "specialist on nationalism in Asia" mungkin salah seorang ahli kuat FREEMASON nih..

3) aku rasa macam nak menangis je bila jumpa benda ni semasa aku cari mengenai sejarah sebenar penubuhan negara MALAYSIA dan INDONESIA, ia bermula ketika aku berasa amat hairan kenapa FILIPINA suatu ketika dahulu pernah nak klaim nama MALAYSIA, sebelum Tanah Melayu, Sabah, Sarawak dan Singapura dapat dulu dulu nama MALAYSIA.

4) rupa-rupanya perancangan negara MALAYSIA sudah ada kertas kerjanya beratus tahun sebelum diisyhtiharkan "merdeka", dan yang amat jelas ialah kertas kerja penubuhan negara MALAYSIA serta kritikannya di HARVARD UNIVERSITY pada tahun 1937 oleh Rupert Emerson yang merupakan PENASIHAT LUAR USA pada ketika itu serta professor of political science and international relations in Harvard University (gambar disertakan)

5) dokumen rahsia USA mengenai penubuhan negara Malaysia bertajuk seperti dibawah telah dibuang oleh USA di dalam website rasmi dia setelah artikel mengenainya diterbitkan di Universiti Teknologi MARA.... kuat betul perisik CIA nih
"Foreign Relations, 1964-1968, Indonesia; Malaysia-Singapore; Philippines.Editor: Edward C. Keefer General Editor: David S. Patterson, United States Government Printing Office, Washington, 2001."
Dato Onn Jaafar - Pengasas UMNO

6) Dato Onn Jaafar : pengasas Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR), tulisan asal ڤرتوبوهن كبڠسأن ملايو برساتو atau nama sekarang telah diInggeriskan menjadi United Malay National Organisation(UMNO) atas sebab British mengharamkan semua parti yang tidak diInggeriskan.

7) Ucapan terakhir Dato Onn Jaafar sebagai Yang DiPertua UMNO pada 26 Ogos 1951:

“Oleh kerana saya mempunyai beberapa peluang dapat melihat sesuatu gerak langkah, sesuatu perbuatan atau cadangan yang hendak dijalankan di Tanah Melayu ini; langkah-langkah dan perbuatan yang mendatangkan kebimbangan kepada diri saya sendiri.

…saya dapat peluang itu oleh kerana dapat melihat tempat2 yang tidak dapat dimasuki kebanyakkan orang. (adakah Dato Onn Jaafar sudah berjaya masuk ke dalam salah satu loji FREEMASON di Tanah Melayu ketika itu?) Melihat gerak langkah dan cadangan-cadangan yang hendak didatangkannya ke atas Tanah Melayu ini.

Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan2 dan tanggungan saya itu…“
rujukan : (Mohamed Abid, 2003, muka surat 191-192)

penubuhan salah satu loji FREEMASON oleh penjajah pada tahun 1927 di Pulau Pinang, upacara perletakan batu asas.


8) Gagasan USA tentang Malaysia sepertimana yg dihasratkan Rupert Emerson (kemungkinan besar ahli FREEMASON) menjadi kenyataan pada tahun 16 September 1963 bilamana Singapura, Tanah Melayu (atau suka dikenal sebagai Malaya), Sabah dan Sarawak bersama-sama menubuhkan Malaysia. Brunei di saat akhir, menarik diri daripada menyertai Malaysia, dan kekal dibawah naungan jajahan Inggeris hingga ke tahun 1984. manakala Singapura pula menyertai Malaysia setakat tahun 1965.

9) Pendokong gagasan Nusantara Melayu Raya seperti Lim Chin Siong dan Said Zahari yang menentang penubuhan Malaysia sebagai projek kolonial A.S, juga beranggapan Singapura sememangnya sudah menjadi bahagian Tanah Melayu, tidak timbul persoalan tentang Singapura masuk Malaysia. Kita tidak akan semudahnya melupakan derita suatu pengorbanan cita2 masa lalu yg gagal. Perlembagaan rakyat dan gabungan Putera AMCJA, perang anti British darurat, dan kemerdekaan, Barisan Sosialis dan penangkapan ISA terhadap hampir kesemua wakil rakyat Parti Rakyat dan Parti Buruh, Adun, Ahli Parlimen, Ahli Pihak Berkuasa Tempatan, juga pemimpin bahagian dan cawangan, pengharaman pilihanraya majlis tempatan atas kemenangan hampir seluruh kerusi kepada Barisan Sosialis. Presiden Pas, Dr Burhanudin Al-Helmy juga turut merengkok di dalam ISA atas tuduhan kununnya menentang penubuhan Malaysia. Hal ini ditulis Pak Said Zahari, yang dipenjara ISA oleh Lee Kuan Yew di Singapura, selama 17 tahun tanpa bicara, dalam buku memoirnya “Meniti lautan gelora.”

10) Jadi bukan Tunku Abdul Rahman lah yang mencipta nama Malaysia. Jika begitu tertipulah kita gamaknya. Dan sudah tentunya juga mereka inilah yang telah mencatur dan mengatur (indirect rule) siapa yang patut memerintah dan generasi yang bagaimana patut dilahirkan oleh negara Malaysia itu kelak.

11) Realitinya, Dato’ Onn sudah dapat mengesan perancangan ‘mereka’ itu sedari awal lagi, malangnya orang UMNO telah dibutakan oleh dakyah barua British dan agen2nya sehingga ke hari ini. Akhirnya Dato Onn pula yang dihina dan dituduh talibarut British. (Mohamed Abid, 2003, p189)

12) sesuatu yang besar pasti berlaku selepas era pemerintahan Najib Tun Razak kerana pencaturan Perdana Menteri Malaysia telah berakhir!
R - Tunku Abdul Rahman
A - Tun Abdul Razak
H - Tun Hussein Onn
M - Tun Dr. Mahathir Mohamad.. (Musa Hitam bertanding tapi kalah kepada Dr.M M)
A - Abdullah badawi (Anwar Ibrahim dipenjarakan atas tuduhan liwat/sodomi)
N - Najib Tun Razak (seperti menang tanpa bertanding kerana tiada lagi orang ada nama N)

13) "Kerajaan telah memilih Perang Besar" (sekarang namanya PUTRAJAYA).. sumber rasmi petikan ucapan ini : http://www.pmo.gov.my/ucapan/?m=p&p=mahathir&id=1692

antara bangunan FREEMASON di JOHOR (perhatikan betul2 apa dia tulis di peti suratnya dan lambangnya)

mengikut perancangan ILLUMINATI.. di mana FREEMASON telah bergabung dengannya.. Perang Dunia Ketiga mesti dijalankan disebelah Timur Dunia untuk membentuk New World Order : 1World Government, perhatikan huruf G dalam logo FREEMASON, ia merujuk kepada Government!

"...sent them away from his son Isaac to the land of the east."
(Genesis 25:6 New International Version)

14) mengikut ramalan orang Yahudi berfahaman zionis yang sekarang sedang menguasai negara Israel serta parlimen USA (ditubuhkan oleh salah satu sayap gerakan mereka iaitu FREEMASON yang selepas itu sudah bergabung dengan gerakan Yahudi satu lagi dinamakan ILLUMINATI).. Keturunan dari Keturah/Quntura/Ketura iaitu isteri ketiga nabi Ibrahim selepas Hajar dan Sarah, akan mencabar kekuasaan mereka pada ketika dunia hampir kiamat dan Imam Mahdi atau nama lainnya Messiah akan lahir di Timur Dunia, sebelumnya Allah menurunkan Nabi Isa atau nama lainnya Jesus kembali ke bumi untuk membanteras Dajjal yang akan mengaku dia adalah tuhan sebenar, padahal dia menipu (aku pernah baca bahawa dia adalah Samiri pada zaman Nabi Musa atau nama lain Moses yang Allah panjangkan umurnya hingga ke hari kiamat, setelah dia mengintai Nabi Musa yang dipanggil menghadap Allah, dia mengumpul bekas laluan malaikat jibril atau nama lain Gabriel, lalu dia mencipta "tuhan" berbentuk LEMBU yang diperbuat dari emas yang dikumpul dari seluruh kaum Yahudi dan selepas dia mentaburkan sisa-sisa tapak malaikat Jibril itu, tiba2 boleh bergerak dengan cergas untuk beberapa saat dan dia menyesatkan kesemua kaum Yahudi dengan mengatakan LEMBU EMAS, "lembu suci", "holy cow" itu adalah tuhan... cerita ini ada dalam Al-Quran dalam surah Al-Baqarah, dan ajaran Samiri ini kemungkinan besar dia adalah Dajjal dan masih menjadi kepercayaan kuat pengikut agama Hindu yang tamadun besar mereka bermula di Sungai Indus di India)

15) dengan kepercayaan kuat Yahudi ini yang percaya bahawa suatu bangsa keturunan dari isteri ketiga Kunturah /Quntura/Ketura ini akan mencabar dan mengalahkan mereka, kebanyakan negara kuasa Timur cuba dilemahkan dan dipecahkan manakala kuasa barat cuba dikuatkan.. dunia Melayu dipecahkan kepada paling kurang enam negera - Malaysia, Indonesia, Filipina, Singapura, Brunei dan Timor Timur.. dunia Cina dipecahkan kepada China, Taiwan, Macao, Hong Kong.. dunia Korea dipecahkan kepada Korea Utara dan Korea Selatan.. cubaan menguasai Vietnam.. serta dibom teruk negara Jepun dan dibina pangkalan tentera termaju USA di Jepun, Filipina pelbagai lagi negara di seluruh dunia ini serta serta diberi bantuan ketenteraan melampau kepada Singapura (perhatikan sistemnya hampir sama dengan Israel semasa Israel menang peperangan 6 hari dalam hari dengan negara2 Arab) serta dihantar Jeneral Israel mereka mencatur strategi ketenteraan Singapura.. Lee Kuan Yew namakan mereka sebagai The Mexican.. serta dibinanya fahaman politik2 didunia ini seperti komunis dan sossialis moden yang pengasasnya sama iaitu Karl Marx yang berbangsa Yahudi, serta mahu seluruh dunia mengamalkan demokrasi yang juga sistem asasnya adalah rekaan Yahudi juga, juga dilagakan USA dan RUSSIA yang terletak disebelah timur dunia.. dan diciptanya GOOGLE dan FACEBOOK yang pengasasnya juga adalah Yahudi serta dibelinya YOUTUBE dan juga dikuasai kebanyakan media-media utama dunia, diasaskan juga HOLLYWOOD serta diasaskan kebanyakan syarikat2 studio perfileman di USA untuk pengaruhi seluruh dunia yang dinamakan GLOBALIZATION.

16) antara perkara yang amat menghairankan juga macam mana Anwar Ibrahim boleh menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia dengan amat cepat serta boleh pula dia rancang strategi Foundation For Future (sebuah pertubuhan yang sengaja direka oleh USA dan Yahudi untuk merancang politik di Asia) dan berkwan amat rapat dengan Paul Wolfowitz (perancang utama peperangan di Iraq dan Afghanistan).. manakala Najib seperti mengungkapkan misi utama ILLUMINATI atau FREEMASON ini 1World Government : New World Order.. serta pilihanraya Malaysia dulu semasa era pemerintahan Abdullah Badawi diadakan bertarikh "13" (suatu nombor keramat bagi pengikut FREEMASON dan ILLUMINATI).. dan apakah pentingnya nombor "7" dalam FREEMASON? bubuh batu asas FREEMASON di Pulu Pinang pada tahun 1927, perancangan dan kritikan penubuhan negara Malaysia pada tahun 1937 dan pengingsyhtiharan "kemerdekaan" negara Malaysia pada tahun 1957.



18) fahaman FREEMASON, ILLUMINATI, ZIONIS ISRAEL..
They (no matter what race) who sold their soul to the ‘MASTER‘ to do all the above will be given the power:

a. to induce spiritual blindness

b. to convince

c. to convert

d. to corrupt

........
politik dunia ini semuanya seperti sudah dirancang semuanya oleh FREEMASON dan bangsa YAHUDI.. di facebook tulis "what are you thinking" dan google sebenarnya ada satu pangkalan data khas serta graf dan macam2 lagi untuk mengetahui mengetahui apa sebenarnya manusia suka cari di internet... semuanya adalah perancangan yang amat rapi!

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia