Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Sabtu, 19 Februari 2011

Adun mati, artis mati.... UMNO takkan mati ke?


ALOR SETAR 19 FEB :Himpunan Pemuda PAS di sini hari ini dikejutkan dengan kehadiran pelakon dan penulis lirik, Bob Lokman yang memohon untuk menyertai parti Islam itu. Lagi kat sana.

PAS bukan sekadar sebuah parti politik malahan ianya ialah sebuah badan dakwah, yang mana mengajak manusia
supaya beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, mengajak manusia melakukan yang ma'aruf dan mencegah manusia dari melakukan kemungkaran.

Sesiapa pun akan MATI dan sesiapapun akan menemui Penciptanya iaitu Allah Rabbul Jalil. Peminta sedekah mati, Artis mati, ADUN mati, Dato' Seri pun akan mati. Apatah lagi AMENO/Be End dan yang pastinya setelah mati, semuanya akan dihidupkan kembali dan dibalas dengan pembalasan yang setimpal semasa hidupnya di dunia. Semuanya akan mati kecuali Allah Yang Maha Hidup sahaja yang tidak akan mati selama-lamanya.

Allah SWT Berfirman :

وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَـٰهًا آخَرَ ۘ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ ۚ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ﴿٨٨﴾

"Dan janganlah engkau menyembah tuhan yang lain bersama-sama Allah. Tiada Tuhan melainkan Dia. Tiap-tiap sesuatu akan binasa (mati) melainkan Zat Allah. BagiNyalah kuasa memutuskan segala hukum dan kepadaNyalah kamu semua dikembalikan (untuk dihitung amal masing-masing dan menerima balasan)." (QS Al Qoshosh : 88)

Allah SWT Berfirman lagi :

كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ ﴿٢٦﴾ وَيَبْقَىٰ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ ﴿٢٧﴾

"Segala yang ada di muka bumi itu akan binasa (mati), Dan akan kekallah Zat Tuhanmu yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan." (QS Ar Rahman : 26-27)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia