Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Selasa, 5 Julai 2011

apa barang berhimpun ????


Besar kemungkinan perhimpunan Bersih 2.0 diadakan di stadium ekoran pengumuman Pengerusi Bersih dan juga kata sepakat yang dicapai Pakatan Rakyat yang menyebut mereka terbuka untuk perhimpunan di stadium. Lagi di sana.

Berhimpun di stadium sudah semesti ianya bukan tuntutan jihad yang sunnah sebagaimana di lakukan oleh para sahabat dan Rasullah SAW. Ingatlah, hampir setiap peperangan jihad yang dilakukan oleh baginda SAW dengan cara berjalan kaki bukannya berhimpun di satu tempat dalam satu tempoh yang lama. Pembukaan Kota Makkah yakni kemenangan Islam menakluki Kota Makkah juga dilakukan secara berjalan kaki.


عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَسَمَ فِي النَّفَلِ لِلْفَرَسِ سَهْمَيْنِ وَلِلرَّجُلِ سَهْمًا ﴿رواه مسلم﴾

Hadis riwayat Abdullah bin Umar ra.: Bahawa Rasulullah saw. membahagi-bahagikan hasil rampasan perang untuk perajurit berkuda sebanyak dua bahagian dan untuk perajurit pejalan kaki satu bahagian. (Shahih Muslim No.3308)


Nampak gayanya lambat lagi la nak menang ke Putrajaya. WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia