Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Selasa, 14 Disember 2010

tiada jihad tanpa airmata dan darah !!!!

siapa yang pengganas sebenarnya ni ????

"Adakah ini bermakna satu rusuhan akan dilakukan oleh Umno BN atau adakah Najib melalui Menteri Dalam Negeri yang juga sepupu beliau dan Menteri Pertahanan yang merupakan bekas setiausaha beliau suatu masa dahulu akan melakukan satu rampasan kuasa atau kudeta melalui ketenteraan dalam negara kita?" katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini. Lagi di sana.

Rasulullah SAW bersabda :

يا أيها الناس ، من فضلكم لاترجوا أن تكون لقاء مع العدو. نسأل الله للسلام. حين ما تلتقون معهم فتكونوا الصبر (أي آلام المريض ، والثابتة ، عنيد والثبات في المعركة ضدهم). أعلم أن الجنة تقع تحت ظلال السيوف . - رواه البخاري

"Wahai segenap manusia, janganlah kamu mengharap-harap bertemu dengan musuh. Mohonlah kepada Allah akan keselamatan. Bila bertemu dengan mereka maka bersabarlah (yakni sabar menderita kesakitan, gigih, bersungguh-sungguh dan tabah dalam melawan mereka). Ketahuilah, syurga terletak di bawah bayang-bayang pedang." (HR. Bukhari)

Allah SWT Berfirman :

فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا ﴿٥٢﴾

"Oleh itu, janganlah engkau (Wahai Muhammad) menurut kehendak orang-orang kafir, dan berjuanglah (berjihadlah) dengan hujjah-hujjah Al-Quran menghadapi mereka dengan perjuangan yang besar dan bersungguh-sungguh." (QS Al Furqaan : 52)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia