Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Khamis, 26 Mei 2011

rakyat yang bodoh akan mengundi calon wakil rakyat yang bodoh ....


sekadar gambar hiasan

Dan harus diingat, strategis dan aktivis Umno tidak akan duduk diam menunggu takdir. Di samping taktik kotor jangka pendek seperti memanipulasi senarai daftar pemilih, maka sentimen, psikologi dan emosi pengundi khususnya masyarakat Melayu akan "dipermainkan", selain tradisi politik wang yang menjadi nadi kempen Umno-BN. Lagi di sana.

"Makcik tetap nak undi hak lame juge," itulah kata-kata seorang tua yang mengundi di saluran 1 diketika mAklonG menyertai program penculaan diketika PRK Bukit Gantang dulu. Hak lame tu maksudnya parti gambo kapal layar ataupun dacing le.

Masih terngiang-ngiang lagi kata-katanya di telinga ni. Geram rasenye. Nak buat macamana, dah le tua tengin bodoh pulak tu. Rasulullah SAW pernah bersabda :

عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَمْرِوبْنِ الْعَاصِ رَضِيَ الله عَنْهُ
سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ لَا يَقْبِضُ الْعِلْمَ انْتِزَاعًا يَنْتَزِعُهُ مِنْ النَّاسِ وَلَكِنْ يَقْبِضُ الْعِلْمَ بِقَبْضِ الْعُلَمَاءِ حَتَّى إِذَا لَمْ يَتْرُكْ عَالِمًا اتَّخَذَ الجُهَالأ رُءُوسًا جُهَّالًا فَسُئِلُوا فَأَفْتَوْا بِغَيْرِ عِلْمٍ فَضَلُّوا وَأَضَلُّوا ﴿رواه مسلم﴾

Hadis riwayat Abdullah bin Amru bin Ash ra., ia berkata:
Aku pernah mendengar Rasulullah saw. bersabda: "Sesungguhnya Allah tidak mengambil ilmu dengan cara mencabutnya begitu saja dari manusia, akan tetapi Allah akan mengambil ilmu dengan cara mencabut (nyawa) para ulama, sehingga ketika Allah tidak meninggalkan seorang ulama pun, manusia-manusia yang bodoh akan mengangkat pemimpin-pemimpin yang bodoh yang apabila ditanya mereka akan memberikan fatwa tanpa didasarkan ilmu lalu mereka pun sesat serta menyesatkan." (Hadis Shahih Muslim)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia