Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 24 Jun 2011

BERSIH 2.0 : Ahli PAS Jangan Buat Perangai Gila .....


"PAS adalah parti Islam yang berjuang atas dasar Islam. Sesuai dengan nama dan dasar perjuangannya, setiap ahli PAS mestilah mempunyai keimanan yang mantap, berakhlak mulia, mempunyai pelbagai sikap baik yang dituntut dalam Islam," katanya pada sidang akhbar bersama Harakah di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, di sini, hari ini. Lagi di situ.

mAklonG bukannya apa, cuma nak nasihat pada diri sendiri juga para aktivis lebih-lebih lagi ahli-ahli PAS, dalam keghairahan kita bersemangatnya kita untuk berdemo, jangan pula kita membuat provokasi, bawa senjata dan melakukan kerja-kerja gila yang melanggar batasan undang-undang. Ingatlah, Allah SWT Berfirman :

۞ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَىٰ وَيَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ ۚ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ﴿٩٠﴾

"Sesungguhnya Allah menyuruh (kamu) berlaku adil dan berbuat kebajikan, memberi kepada kaum kerabat, dan Allah melarang dari perbuatan keji, kemungkaran dan permusuhan. Dia memberi pengajaran kepadamu agar kamu dapat mengambil pelajaran. "(QS An Nahl : 90)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia