Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Khamis, 16 Jun 2011

Utusan : jahil murokkab tahap maksimum ....


Baginya, bermotifkan sebagai satu penjelasan bertajuk “KEKELIRUAN KES ROGOL”, Utusan Malaysia sangat jahat apabila membenarkan sebuah karikatur yang menatijahkan imej negatif kepada agama Islam. “Dewan Pemuda PAS Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ini dan menggesa supaya tindakan tegas diambil ke atas Utusan Malaysia dan sekaligus menggantung akhbar yang kononnya mewakili suara orang Melayu itu,” ujarnya. Lagi di situ.

Kita sedia maklum bahawa Utusan Malaysia adalah lidah UMNO no 1. Ini lah dianya Melayu Jahiliyyah yang memperjuangkan bangsa yang me.........layu sebagai perjuangan utamanya. Kita kena beringat, Nabi SAW tu bangsa arab Quraisy dan Abu Lahab tu pun bangsa arab Quraisy. Perbezaan mereka berdua ialah aqidah, bukan bangsa. Bangsa mereka sama.

Sama jugalah dengan PAS dan UMNO, sama-sama bangsa Melayu. Bezanya aqidah. Tapi nampaknya UMNO ni macam nak ikut jejak langkah Abu Lahab yang confirm masuk neraka. Rujuk Surah Al-Masad. klik sini. Rasulullah SAW pernah bersabda :

عَنْ أبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ النَّاسُ تَبَعٌ لِقُرَيْشٍ فِي هَذَا الشَّأْنِ مُسْلِمُهُمْ تَبَعٌ لِمُسْلِمِهِمْ وَكَافِرُهُمْ تَبَعٌ لِكَافِرِهِمْ ﴿رواه مسلم﴾

Hadis riwayat Abu Hurairah ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: Manusia itu dalam urusan (hidup) ini menjadi pengikut kaum Quraisy. Muslim mereka mengikuti muslim Quraisy, demikian pula kafir mereka mengikuti orang yang kafir dari kaum Quraisy. (HR Muslim - Shahih Muslim No.3389)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia