Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Sabtu, 14 Mei 2011

tengin tahap gaban !!!!!

border="0"
“Saya hairan, Rahim Thamby Chik apabila datang semua buat solat sunat, jam 4.15 petang. Asar tak masuk lagi tak apalah. Mungkin solat tahiyatul masjid. Tapi kenapa solat satu rakaat, takkan solat witir,” kata Ustaz Shamsul Firdaus. Lagi di situ.

Tu namanya tengin tahap kayu. Dah lah bodoh nak menunjuk dan berlakon drama konon 'alim warak tapi kantoi. Rasulullah SAW pernah berpesan :

عن جُنْدُبًا الْعَلَقِيَّ رضي الله عنه قَالَ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ يُسَمِّعْ يُسَمِّعْ اللَّهُ بِهِ وَمَنْ يُرَائِي يُرَائِي اللَّهُ بِهِ ﴿رواه مسلم)


Hadis riwayat Jundub Al-Alaqiy ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: "Barang siapa mencari populariti - untuk dipuji - dengan amal perbuatannya, maka Allah akan menyiarkan aibnya dan barang siapa yang riak - menunjuk-nunjuk - dengan amalnya, maka Allah akan menampakkan riaknya." (Shahih Muslim No.5305)

WAllahua'alam ....

2 ulasan:

  1. sekali kantoi pulak...dia ingat orang tak tgk agaknya

    BalasPadam
  2. demi yang menciptakan langit dan bumi...demi ROBBku...yang maha agung dengan sifat-NYA ...janganlah sekali-kali kita leka...firman TUHAN..'kecelakaan besar bagi pencaci dan pengeji'...kenapa kita perlu menghebohkan perkara inI kepada orang ramai..seseorang yg nampak akan perkara(hina) itu..cukuplah menegurnya..tak perlu sebarkan perkara yang tidak baik..ALLAH sentiasa melihat perbuatan kita...marilah kita sama2 menghindari perbuatan ini...hanya ALLAH sahaja yg layak menghina...sebagai hamba jangan takbur..!!!umat akhir zaman pasti akan terleka..apatah lagi para ulama dan ustaz2...tegurlah sy jika salah..dari -hamba ALLAH yg sgt hina-

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia