Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 17 Januari 2010

Penolong Pengarang Berita Utusan Online meninggal dunia


KUALA LUMPUR 17 Jan. - Penolong Pengarang Berita, Utusan Online, Faridah Hashim meninggal dunia selepas terjatuh di bilik air di rumahnya di Bandar Baru Bangi, pukul 2.35 pagi ini. - Utusan.

Apa khabar agaknya arwah sekarang ni ye ???? Allah SWT Berfirman :

حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ ﴿٩٩﴾ لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ ۚ كَلَّا ۚ إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا ۖ وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿١٠٠﴾

"(Demikianlah keadaan orang-orang kafir itu), hingga apabila datang kematian kepada seseorang dari mereka, dia berkata: "Ya Tuhanku kembalikanlah aku (ke dunia)[1021], agar aku berbuat amal yang saleh terhadap yang telah aku tinggalkan. Sekali-kali tidak. Sesungguhnya itu adalah perkataan yang diucapkannya saja. Dan di hadapan mereka ada dinding sampal hari mereka dibangkitkan[1022]." (QS Al Mukminun : 99 - 100)

[1021]. Maksudnya: orang-orang kafir di waktu menghadapi sakaratul maut, minta supaya diperpanjangkan umur mereka, agar mereka dapat beriman.

[1022]. Maksudnya: mereka sekarang telah menghadapi suatu kehidupan baharu, iaitu kehidupan dalam kubur, yang membataskan antara dunia dan akhirat.


WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia