Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 15 Januari 2010

RUGINYA JADI ORANG YANG BUTA ARAB DAN JAWI


KUALA LUMPUR: Semua sayap pemuda parti komponen diminta memberi penerangan kepada rakyat khususnya golongan belia di Sabah dan Sarawak mengenai isu kalimah Allah agar ia tidak dieksploitasi oleh mana-mana pihak bagi menimbulkan ketegangan. Dilaporkan oleh mStar.

Isu Kalimah ALLAH ni nampak masih panas !!!! mAklonG hairan la. Kenapa lah nak dipanjang-panjangkan lagi kes ni ???? mAklong nak tanya, Majalah Herald Catholic tu guna perkataan (dalam bahasa Arab Kalimah)  "Allah" atau الله ???? Perkataan tulisan Rumi ALLAH , adakah dalam Al Quran ???? Memang bangang, buta kayu, puak-puak yang beriya-riya marah dan berdemo tentang isu pengguna Kalimah tu. Sebabnya apa ? Lain tak bukan kerana BUTA HURUF JAWI dan ARAB.

Semuanya sebab siapa ? Lain tak bukan mereka adalah UMNO. Merekalah punca Bangsa Melayu lupa pada tulisan dan huruf warisan Islam yang dibawa oleh pendakwah zaman Kesultanan Melayu Melaka. Hasilnya Bangsa Melayu jadi bodoh pada tulisan Jawi dan Arab. Merekalah yang menghapuskan tulisan jawi dalam sistem pendidikan dan kementerian Pelajaran Malaysia suatu masa dahulu. Hasilnya lahirlah puak-puak bangang dan bodoh tahap lembu seperti demonstran yang marah tentang isu Kalimah ini.

Allah SWT Berfirman :

وَمِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لَا يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ إِلَّا أَمَانِيَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ ﴿٧٨﴾
"Dan di antara mereka pula ada orang-orang yang buta huruf, mereka tidak mengetahui akan isi Kitab Taurat selain dari penerangan-penerangan bohong (dari ketua-ketua mereka) dan mereka hanyalah berpegang kepada sangkaan-sangkaan sahaja." (QS Al Baqarah : 78)

وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَّرِيدٍ ﴿٣﴾
"Dan ada di antara manusia yang membantah perkara-perkara yang berhubung dengan Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan dan dia menurut tiap-tiap syaitan yang telah sebati dengan kejahatan." (QS Al Hajj : 3)

 Berita berkaitan ada di MAN JADDA WAJADA.

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia