Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 14 Mac 2010

GEGAR !!!!


The earthquake was the second in more than 20 years. The quake had an epicenter at 43km Southwest of Kuala Terengganu and 22km West of Kuala Berang. Lagi di sinun.

Berita ni 4 hari lepas. Kira macam nak basi dah. Yang mAklonG hairankan, sejak dua menjak ni Terengganu yang berada dalam Pemerintahan UMNO selepas mereka mengambil negeri itu dengan Pilihanraya (biasanya dengan cara menipu) dari PAS, selalu je terjadi runtuh, gegar dan sebagainya. UMNO seolah-olah mengundang Kiamat itu menjadi semakin hampir.

Allah SWT Mengingatkan kita tentang gempa dalam FirmanNya :

إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ﴿١﴾ وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ﴿٢﴾ وَقَالَ الْإِنسَانُ مَا لَهَا ﴿٣﴾ يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا ﴿٤﴾ بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَىٰ لَهَا ﴿٥﴾

Apabila bumi digegarkan dengan gegaran yang sedahsyat-dahsyatnya, Serta bumi itu mengeluarkan segala isinya, Dan berkatalah manusia (dengan perasaan gerun): Apa yang sudah terjadi kepada bumi? Pada hari itu bumi pun menceritakan khabar beritanya: Bahawa Tuhanmu telah memerintahnya (berlaku demikian)." (QS Al Zalzalah : 1 - 5)


WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia