Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 7 Mac 2010

siapa nak makan lebihan sisa yang orang dah buang dalam tong sampah ????

Menurut Mahfuz, PAS seharusnya mengormati etika kepartian yang dipegang secara bersama-sama DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat. "Kita tak boleh ambil ahli-ahli yang ditolak oleh parti kawan-kawan kita, apatah lagi kalau seseorang itu ditolak disebabkan mengganggu muafakat Pakatan Rakyat, kerana ini etika yang dipegang bersama," jelasnya. Sekiranya PAS menerima Zulkifli, Mahfuz berkata, PAS boleh dilihat tidak menghormati ketetapan berupa disiplin yang ditetapkan oleh PKR sendiri. Lagi di situ.

Ni pun satu la masalah ..... Nabi SAW pernah bersabda :

حقا أمتي لن يكون متحدا في الخطأ. للحصول على ما إذا كان هناك نزاع في أن يتبع أغلبية الأصوات

"Sesungguhnya umatku tidak akan bersatu dalam kesesatan. Kerana itu jika terjadi perselisihan maka ikutilah suara yang terbanyak." (HR. Anas bin Malik)

WAllahua'alam ....

2 ulasan:

  1. Hujjatul Islam Imam Al-Ghazali berkata: "Dua lelaki telah memberi musibah ke atas diriku, pertama orang alim yang melanggar larangan agama dan kedua orang jahil yang beribadat. Si jahil memperdayakan orang ramai dengan ibadatnya manakala si alim pula memperdaya orang ramai dengan pelanggaran terhadap agama". Rasulullah s.a.w berwasiat kepada seluruh umat Islam supaya berjaya-jaga:

    "Jadilah kamu orang-orang yang memelihara ilmu dan janganlah kamu menjadi tukang riwayat". (Riwayat Abu Nu'aim).

    BalasPadam
  2. Yb Zul,sekiranya anda yang ingin memperjuangkan islam sebagaimana anda laungkan buktikanlah dengan perbuatan tidak menjual keimanan kepada islam sekular.Yb dilantik atas perjuangan pkr dan rakyat telah memberi mandat atas kepercayaan itu.Jika sekiranya Yb berpaling tadah pada mandat itu,sewajibnya Yb mesti menyerahkan mandat itu kembali pada rakyat untok melantik wakil pembela mereka.Adakah Yb tidak berasa malu pada tuhan Yb?

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia