Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 15 Julai 2012

Koleksi oren

Selamat datang Warga Oren


oooo rupanya mAklonG ni peneroka Felda...oooooo anak peneroka ker mAklonG ni. Jawapannya semua idak. mAklong pergi himpunan oren tanda sokongan mAklonG kepada saudara kita warga felda yang ditindas. Itu jer.Perancangan awal idakler mAkonG nak pergi.Tapi perancangan Allah mengatasi segalanya.Wow...aman jer perhimpunan tu.Tiada sebarang provokasi. mAklonG,suami, emak dan dua adik perempuan mAklonG sampai sebaik azan Zohor berkumandang.Tapi macam biasa,kami,warga oren hari semalam dilihat dan dicoyee kata orang perak dari jauh dan dekat oleh polis-polis yang bertugas disekitar tempat berkumpul di Masjid Wilayah Persekutuan. Mulanya kuma cuak jugak nak masuk parking ke perkarangan masjid. Satunya taknak masuk jerat polis macam biasa-biasa demo.Senangjer polis kaut. Tapi kuma ni bukan arif kawasan ini,apa lagi masuk jerla paking sambil berdoa jangan ada apa-apa yang boleh menyusahkan kami.Alhamdulillah perarakan oren hari ini berjalan dengan aman tanpa ada gangguan.Terima kasihlah polis-polis yer.Kalau buat macam ni selalu,tiada siapa yang susah.Rakyat tak susah,polis tak susah.Yang susah kerajaan Najib jer.Susah hati ler sebab ramai yang keluar memberi sokongan. Tapi mAklonG ada jugak terfikir kenapa kerajaan bagi kebenaran berarak dan berhimpun secara aman. 1. Perundingan antara polis dan penganjur.Polis bagi kebenaran,sebab kerajaan Najib kata ia bukan perhimpunan nak guling kerajaan,walaupun masih guna senjata yang sama,air botol.Cuma garam,mAklonG tak nampak sebab disimpan,tidak dizahirkan.2. Mungkin nak bagi persepsi yang baik kepada warga Felda yang baru berjinak-jinak dan mungkin ada yang atas pagar mengikuti perarakan dan demo oren ini.Nanti akan adalah yang cakap..ok jer perhimpunan hari tu..Polis pun ok jer..Jadi nanti senangla demaa (BN) nak masuk jarum. 3.Kerajaan dah tak ada duit woooo nak bagi pada polis-polis yang overtime hari tu...hehe.Mana nak bayor duit tuntutan perjalanan ,kerja lebih masa,elaun makan,elaun bermalam kat hotel ker.lojing ker,elaun harian..Jenuhler ke dema.Bukan sorang polis yang jaga.Ramai..Bukan sekali ni jer berhimpun.Setahun dah banyak kali berhimpun.Kalau setiap kali kuma berhimpun,setiap kali tu ler nak turunkan gerombolan anggota keselamatan,jenuh dema nak bayornya.Boleh pape sebelum pilihanraye.hehe


Sebaik jer kami berjalan nak pergi solat,terjumpa dengan Saudari Aiman Athirah, AJK DMP Pusat

Pengurusan masjid menjual air.Rasanya untung lebih hari ini


Sebahagian muslimat yang masih bersiap-siap sebelum memulakan perjalanan


Himpunan oren diluar masjid sebelum memulakan perarakan


Rombongan mAklonG tapi bukan semua yang ada dalam gambor


Macam-macam peluang perniagaan ada setiap kali kuma berhimpun.Orang yang malas dan berhasad dengki sahaja mengatakan kami rugi sebab kome berhimpun.

Wallhua'lam

1 ulasan:

  1. Di perhimpunan beginilah mudah mendapatkan rezki jMaklong. Juei ayor mineral pun lepaih duit minyak kereta teman sekeluarga.

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia