Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 13 Januari 2010

Akan Berleluasalah Rasuah !!!!


13 Jan, 3:12pm - Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baru dilantik, Datuk Abu Kassim Mohamed berkata, mulai tahun ini, tindakan akan diambil terhadap mereka yang mendedahkan kepada pihak media maklumat dalam aduan mereka kepada SPRM. Dilaporkan oleh Malaysiakini.

Tindakan SPRM ini seolah-olah mahu melindungi penjenayah rasuah. Kenapa mAklonG kata rasuah akan berleluasa ???? Habis, orang yang cuba untuk menta'zirkan penjenayah rasuah dan nak melaporkan kes rasuah pun kena siasat, kena dakwa. Jadi tak adalah pelapor kes rasuah dan rasuah akan terus bermaharaja lela lah. Ini semua sebab atas arahan pengamal rasuah itu sendiri yang terdiri dari pemimpin-pemimpin UMNO yang sedang berkuasa dengan kezaliman mereka.

Jika tidak ada yang melaporkan sesuatu kes rasuah yang mereka amalkan, maka meloncat keseronokanlah  perasuah-perasuah itu. Ternyata SPRM adalah proksi UMNO/BN. Ingatlah Firman Allah :


وَلَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُوا بِهَا إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُوا فَرِيقًا مِّنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالْإِثْمِ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿١٨٨﴾
"Dan janganlah kamu makan (atau mengambil) harta (orang-orang lain) di antara kamu dengan jalan yang salah dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui (salahnya)." (QS Al Baqarah : 188)

WAllahua'alam ....

2 ulasan:

  1. tang rasuah ni buat undang-undang mcm mana pun mcm tu gak. Jgn kata yg disorok, yg dak terang lagi bersuluh pun tak da apa..selangi ada org yg kebal undang-undang..

    BalasPadam
  2. Maklong ooii....maklong repot kata orang tu rasuah...pastu bagi tau orang ramai kata orang tuu rasuah...orang tuu apa tunggu lagiii..cabut laaa.

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia