Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 26 September 2010

Pemimpin UMNO = FIRAUN


Taib, ketua menteri paling lama berkhidmat iaitu selama 29 tahun sejak 26 Mac 1981, berkata, walaupun setengah ahli keluarganya tidak bersetuju, semua orang akhirnya memahami keputusannya untuk terus berkhidmat kerana khidmatnya masih diperlukan oleh rakyat. Lagi di situ.

Kalau mengikut sirah, Firaun memang pemimpin berbangsa Qibti yang mengaku dirinya sebagai Tuhan ini memang bersikap zalim dan amat jahat. Beliau juga tidak pernah merasa sakit dan sihat tubuh badannya sepanjang hidupnya. Justeru itulah, Firaun berusaha untuk mengekali pemerintahannya selama dia hidup dan merasa dirinya sentiasa diperlukan oleh rakyat BaniIsrael diketika itu walhal rakyat BaniIsrael amat membencinya lantaran penindasan dan kezaliman yang dilakukan oleh raja kafir itu.

Begitu jugalah dengan Taib Mahmud ni. Betulkah beliau masih diperllukan oleh rakyat?

Allah SWT Berfirman :

كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ ۙ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ ۚ كَذَّبُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ ۚ وَكُلٌّ كَانُوا ظَالِمِينَ ﴿٥٤﴾

"(Keadaan mereka) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka mendustakan ayat-ayat Tuhan mereka, lalu Kami binasakan mereka dengan sebab dosa-dosa mereka dan Kami tenggelamkan Firaun serta pengikut-pengikutnya (di laut), kerana kesemuanya adalah orang-orang yang zalim." (QS Al Anfaal : 54)

WAllahua'alam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia