Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 4 Disember 2009

Rais Yatim : Kerana Pulut Santan Binasa !!!!


KUALA LUMPUR: Menteri Besar Kelantan, Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat, diminta menghentikan kata-kata nista dan yang boleh memecah-belahkan ummah dan rakyat. Dilaporkan oleh lidah bercabang UMNO, Berita Hairan.

Mulut UMNO sejak sehari dua ni makin celupar. Makin becok. Mulut mereka makin jahat. Baru-baru tadi Hishamuddin. Ni Rais Yatim pulak. Bercakap kut sedap muluuuutttt je.

Kita ni nak bercakap mesti benar, mesti betul, mesti ada hujjah yang menguatkan percakapan kita. Berhati-hatilah dengan kata-kata yang dihamburkan dari mulut kita. Di dunia kita bebas untuk berkata-kata mengikut hawa nafsu kita tapi ingatlah Malaikat Raqib dan 'Atid sentiasa mencatat apa saja yang kita lakukan, lebih-lebih lagi buah tutur ucapan yang terkeluar dari lidah kita.

Ingatlah Firman Allah S.W.T dalam Surah Yaasiin pada Ayat 65 yang bermaksud: A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Pada hari ini Kami tutup mulut mereka; dan berkatalah kepada Kami tangan mereka dan memberi kesaksianlah kaki mereka terhadap apa yang dahulu mereka usahakan." ShodaqALLAHul'Azim.

Situasi orang seperti Hishamuddin dan Rais ini Allah telah merakamkannya dalam Surah At Taubah pada Ayat 32 yang bermaksud: A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Mereka berkehendak memadamkan cahaya (agama) Allah dengan mulut (ucapan- ucapan) mereka, dan Allah tidak menghendaki selain menyempurnakan cahayaNya, walaupun orang-orang yang kafir tidak menyukai." ShodaqALLAHul'Azim.

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia