Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 20 Disember 2009

UMNO nak tolak pengamal perkauman sempit ???? kah kah kah !!!!


KUDAT, 20 Dis (Bernama) -- Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Abdul Rahim Bakri menggesa rakyat Malaysia supaya menolak sekeras-kerasnya golongan pelampau dan pengamal sikap perkauman sempit yang cuba memecah-belahkan perpaduan rakyat serta mengambil keuntungan politik daripadanya. Dilaporkan oleh BERNAMA.

Sekarang ni parti apa yang ada dalam namanya Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu ???? Kebangsaan Melayu tu bukan perkauman ke ???? Bangang punya UMNO .... Ini perangai orang baling batu sembunyi tangan.

Allah S.W.T Berfirman:

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ

"Dan bila dikatakan kepada mereka:"Janganlah kamu membuat kerosakan di muka bumi[24]". Mereka menjawab: "Sesungguhnya kami orang-orang yang mengadakan pembaikan."" (QS Al Baqarah : 11)

[24]. Kerosakan yang mereka perbuat di muka bumi bukan bererti kerosakan benda, tetapi kerosakan akhlak mereka seperti  menghasut orang-orang kafir untuk memusuhi dan menentang orang-orang Islam.


WAllahua'alam ....

3 ulasan:

  1. Firman Allah dalam surah Al Khafi
    سُوۡرَةُ الکهف

    وَٱصۡبِرۡ نَفۡسَكَ مَعَ ٱلَّذِينَ يَدۡعُونَ رَبَّہُم بِٱلۡغَدَوٰةِ وَٱلۡعَشِىِّ يُرِيدُونَ وَجۡهَهُ ۥ‌ۖ وَلَا تَعۡدُ عَيۡنَاكَ عَنۡہُمۡ تُرِيدُ زِينَةَ ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا‌ۖ وَلَا تُطِعۡ مَنۡ أَغۡفَلۡنَا قَلۡبَهُ ۥ عَن ذِكۡرِنَا وَٱتَّبَعَ هَوَٮٰهُ وَكَانَ أَمۡرُهُ ۥ فُرُطً۬ا (٢٨)
    Al-Kahf
    Dan jadikanlah dirimu sentiasa berdamping rapat dengan orang-orang yang beribadat kepada Tuhan mereka pada waktu pagi dan petang, yang mengharapkan keredaan Allah semata-mata dan janganlah engkau memalingkan pandanganmu daripada mereka hanya kerana engkau mahukan kesenangan hidup di dunia dan janganlah
    engkau mematuhi orang yang Kami ketahui hatinya lalai daripada mengingati da mematuhi pengajaran Kami di dalam Al-Quran, serta dia menurut hawa nafsunya dan
    tingkah-lakunya pula adalah melampaui kebenaran. (28)

    BalasPadam
  2. salam maklong,

    mmg lawak la..cakap sambil menemplak batang hidung sendiri...ni retorik pak2 menteri, sedangkan rakyat sudah pndai menilai dari kenyataan bodoh mereka...

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia