Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 9 Disember 2009

siapa yang bodoh ni sebenarnya ????

SEKUMPULAN penduduk seksyen 23, Shah Alam yang terlibat dalam kes memijak kepala lembu, memegang poster yang memaparkan gambar pemimpin tertinggi DAP dari kiri, Anthony Loke Siew Fook, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sambil melaungkan slogan 'Hidup Melayu' di hadapan Kompleks Mahkamah Shah Alam, Selangor semalam. --foto UTUSAN. Gambar dipetik dari mStar Melayu.

Siapa yang sebenarnya bodoh dalam isu ini ? Puak-puak yang memegang sepanduk ini kah atau lembu ? Apa yang dilaungkan itu ? Seruan apa itu ? Hidup Melayu ? Sampai bila bangsa melayu spesis yang melaungkan 'Hidup Melayu' ini boleh hidup ? Bukankah ini seruan yang dilaungkan oleh UMNO semenjak 63 tahun yang lalu ?

Sesungguhnya orang yang tidak memahami seruan ALLAHU AKBAR sahaja yang bodoh. Lagi bodoh daripada lembu. Sedarlah bahawa bangsa melayu akan mati.

Pahlawan Melayu, Hang Tuah pun cakap 'takkan hilang melayu di dunia'. Ini bermakna tiada yang kekal di dunia ini. Semuanya akan mati. Yang kekal hanyalah Islam. Islam akan terus hidup hingga ke hari akhirat.

UMNO ni beriman kah dengan Hari Akhirat ? Andainya mereka beriman dengan hari akhirat sudah tentu tidak akan melaungkan seruan hidup melayu sebagai seruan mereka terhadap bangsa melayu. Apa yang hendak dibanggakan dengan me..... layu tu ?

Yang terus hidup kekal hanyalah Allahul Hayyu (Allah Yang Maha Hidup). Islam lah yang akan terus hidup dan mencapai kemenangan hingga ke Hari Akhirat iaitu Syurga Allah. Perkara ini Allah S.W.T telah memutuskannya dalam Al Quran. Allah Berfirman : A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim,

كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ

"Allah telah menetapkan: "Aku dan rasul-rasul-Ku pasti menang." Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Maha Perkasa." (QS Al Mujadillah : 21) . ShodaqALLAHul'Azim.

WAllahua'alam ....


2 ulasan:

  1. kah!..kah!! hidup melayu berotak lembu itulah yang dilaungkan oleh pahlawan melayu yang terlupa mentelaah alquran.syukur TGNA mengingatkan kaum islam terhadap kalimah maha esa,melayu capkepala lembu ni wajib dihapuskan dari pemikiran oarang beriman.

    BalasPadam
  2. Sufina,

    Lembu memang bodoh. Dia punya susu sapi dapat nama. Begitu juga keadaan sebaliknya pemikiran orang melayu. Orang melayu sepatutnya memperjuangkan islam bukan memperjuangkan lembu

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia