Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Selasa, 27 Oktober 2009

bala dari Allah akibat 1Malaysia !!!!

Timbalan Perdana Menteri Koboi Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Norainee (kanan) menenangkan seorang murid Mohammad Ammar yang terselamat semasa melawat tapak jambatan gantung yang menghubungkan Sungai Kampar runtuh di Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang di sini, hari ini - foto BERNAMA

.... Kejadian malam tadi berlaku semasa aktiviti kokurikulum Perkhemahan 1Malaysia anjuran Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kinta Selatan yang membabitkan 298 murid dari 60 sekolah rendah dari Kampar, Tronoh dan Batu Gajah. Lagi di sini.

Adakah setiap bala bencana yang diturunkan oleh Allah S.W.T itu berlaku dengan saja-saja tanpa sebab ? Allah S.W.T Menegaskannya dalam Surah At Taubah pada Ayat 70 yang bermaksud : A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Belumkah datang kepada mereka berita penting tentang orang-orang yang sebelum mereka (orang-orang menentang Allah dan Rasul Nya), (iaitu) kaum Nuh, 'Aad, Tsamud, kaum Ibrahim, penduduk Madyan dan negeri-negeri yang telah musnah?[649]. Telah datang kepada mereka rasul-rasul dengan membawa keterangan yang nyata, maka Allah tidaklah sekali-kali menzalimi mereka, akan tetapi merekalah yang menzalimi diri mereka sendiri." ShodaqALLAHul'Azim.

[649]. 'Aad adalah kaum Nabi Hud, Tsamud ialah kaum Nabi Shaleh; penduduk Madyan ialah kaum Nabi Syu'aib, dan penduduk negeri yang telah musnah adalah kaum Nabi Luth a.s.

Kerana apa ? Kerana keingkaran dan keengganan mereka menerima Islam sebagai jalan hidup. Janganlah ditambah dengan kaum 1Malaysia, anda semua menjadi punca Kemurkaan Allah. Kemungkinan perkhemahan 1Malaysia itu ada unsur-unsur maksiat sehingga mengundang kemurkaan Allah. Nama satu 1Malaysia pun dah sama dengan 1Israel. Sepatutnya 1Islam bukannya 1Malaysia jahannam tu.

WAllahua'alam ....

5 ulasan:

  1. Maklongsufina ni....jangan salahkan takdir Allah sesedap mulut. Itu kan kemalangan. Takdir ALLAH. Nun di Acheh...tak de ! Malaysia pun...lagi ramai mati. Jangan kerana mulut...roh binasa diakhirat kelak...Paklongsufian nak peringat jerrrr- Paklongsufian.

    BalasPadam
  2. Paklongsufian tau ke di Acheh tu dulu apa yang terjadi sebelum datangnya tsunami ?

    BalasPadam
  3. Dah lepas tsunami, tak sempat nak buat signboard rumah urut lagi.. dtg pulak gegaran.... kan ke tu takdir ALLAH.Itu le yg Paklong tau. Acheh tu kan varanda Mekah tu....Ulamak dari sana berduyun3. Lebih bernas dan rational dari ulamak Malaysia.

    BalasPadam
  4. sebelum tsunami Acheh menggunakan undang-undang apa ?

    http://jueara74.blogspot.com/2009/09/ini-adalah-perintah-allah-swt.html

    http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0915&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm

    baca artikel dua artikel di atas, dah jadi fitrah manusia bila terantuk baru nak mengaduh

    BalasPadam
  5. salam maklong,
    Tak apa maklong.. adat dah di 1Malaysia ni dah terantuk baru nak tengadah..TPM cowboy dah tubuh jawatankuasakhas dah..
    Kalau di US developer dah kena heret polis dah..Disini contractor buat jambatan tu bebas lepas lagi..
    Kenapa saya ambil contoh US..1Malaysia ni berkiblatkan US..

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia