Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Isnin, 5 Oktober 2009

Ini Perkataan Orang Yang Buta Al Quran


PORT DICKSON 4 Okt. - Pentas ceramah Pas sekali lagi dipergunakan oleh pemimpin bukan Islam pakatan pembangkang untuk menggunakan ayat suci al-Quran demi kepentingan politik sempit mereka. Berita bodoh ni di sini.

Kes N.Gobalakrishnan baca Ayat-Ayat Al Quran dipertikaikan lagi, sama macam YB Ngar Kor Ming dulu. N.Gobalakrishnan memang sinonim dengan Ayat 54 Surah Ali Imran ini dan sebelum ini pun mAklonG selalu mendengar beliau membaca Ayat ini.

Ianya bermaksud, A'zubILLAHi minas syaitonirrojim. "Orang-orang kafir itu membuat tipu daya, dan Allah membalas tipu daya mereka itu. Dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya." ShodaqALLAHul'Azim.

Yang dimaksudkan dengan tipu daya mereka ialah tipu daya orang UMNO atau musyrikin dan N.Gobalakrishnan faham tentang Ayat ini. Masalahnya UMNO yang dah 50 tahun lebih baca Al Quran masih lagi buta tentang kefahaman tentang Al Quran.

Begitu juga dengan YB Ngar Kor Ming yang pernah membaca Ayat-Ayat Suci Al-Quran suatu ketika dulu yang juga menjadi isu hangat yang digembar-gemburkan oleh UMNO/BN yang selamanya buta Al Quran tetapi cuba hendak memperbetulkan tentang isu ini. Beliau membaca Ayat 90 dalam Surah An Nahl yang bermaksud:

A'zubILLAHi minas syaitonirrojim "Sesungguhnya Allah menyuruh (kamu) berlaku adil dan berbuat kebajikan, memberi kepada kaum kerabat, dan Allah melarang dari perbuatan keji, kemungkaran dan permusuhan. Dia memberi pengajaran kepadamu agar kamu dapat mengambil pelajaran." ShodaqALLAHul'Azim.

Beliau menujukan Ayat ini kepada pemimpin-pemimpin UMNO dan cuba untuk berdakwah denga Nya. Celakalah UMNO/BN yang selama ini mengaku dirinya Islam tetapi Al Quran itu sendiri melaknat mereka.

Ianya bertepatan dengan Ayat 52 Surah Al Furqaan yang mAklonG jadikan sebagai header di atas, yang bermaksud : A'zubILLAHi minas syaitonirrojim "Maka janganlah kamu mengikuti orang-orang kafir itu, dan berjihadlah terhadap mereka dengan Al Qur'an dengan jihad yang besar." ShodaqALLAHul'Azim.

Bodoh batang tunggul punya UMNO. WAllahua'alam ....

7 ulasan:

  1. Baru 2 Tahun DAP dan PKR hidup dengan PAS mereka dan dapat menghafal 1 atau 2 ayat Alquran. MAC dan MIC dah 50 tahun duduk dalam BN 1 ayat pun tak dapat nak hafal. Dengan UMNO sendiri pun tak pernah nak baca Alquran bila ceramah. Cermin diri dulu wahai UMNO.

    BalasPadam
  2. Terima kasih atas paparan Puan.
    Saya doakan Puan dapat manafaatnya

    BalasPadam
  3. saya ingin bertanya,grandma yang bukan islam[anak kahwin beragama islam] pabila mendengar azan dan sambil menyebut[mengikut] laungan azan menyuroh cucu islamnya sembahyang,adakah dianggap nenek,anak dan menantu dianggap menghina islam?apakah salah nenek tadi berbuat demekian?.

    BalasPadam
  4. tafsir lah sendiri alquran..baguslahtu. orang lain semua tak betul.awak ajelah yang betul. bahasa yang diguna pun boleh tahan..apa lah agak nya hukum tentang penggunaan bahasa kesat.

    BalasPadam
  5. wahai tanpa nama yang JAHIL MUROKKAB, sikap anda sama seperti orang2 UMNO yang marah pada TGNA, apabila beliau mengatakan ALLAH Itu Samseng. Allah SWT pun mengutuk dan menggunakan kata-kata kesat manusia seperti Abu Lahab, dalam Surah Al Lahab Ayat 1 yang bermaksud: A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Celakalah tangan (pekerjaan) Abu Lahab dan sungguh dia memang celaka." ShodaqALLAHul'Azim. Allah melakanat dengan perkataan kesat pada orang2 yang enggan menjadikan Al Quran sebagai panduan hidup. Samalah macam UMNO. Sama macam Abu Lahab. Celakalah UMNO dan memang UMNO iru sememangnya CELAKA !!!!

    BalasPadam
  6. Sudah tentu orang yang enggan menjadikan Al Quran dan Sunnah sebaagi panduan hidup itu tidak betul dan menyimpang dari jalan kebenaran. Yang tidak betul mesti diperbetulkankan. Yang jahat mesti diperbaiki supaya menjadi baik. Yang jahat masuk neraka. Yang baik pergi ke syurga. Yang jahat tu manusia, bukannya ayam atau kambing. Yang baik itu dari ALLAH dan yang jahat dan buruk itu datangnya dari UMNO/BN. WAllahuaa'alam .....

    BalasPadam
  7. Mamat Chopin Kanan.Khamis, 08 Oktober, 2009

    Salam
    Kenapa kita perlu resah,marah & melenting apabila isu2 diatas timbul lagi.Sebagai umat islam seharusnya kita menerangkan kpd mereka apa itu ISLAM..indahnya ISLAM dan apa kebaikkan yg ada dalam agama kita.Cukupkah ISLAM kita hanya pada NAMA,pada IC,pada KETURUNAN,kerana Nabi kita Islam,kerana lahirnya kita sebagai ISLAM..tapi zahirnya sama spt KAFIR.Persiapkan diri kita agar tergolong dlm SATU golongan yg di terima ALLAH masuk ke SYURGA..sblum nafas terakhir.

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia