Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 18 November 2009

Hang Tak Payah Sibuk La


KUALA LUMPUR, 18 Nov (Bernama) -- Cadangan pelantikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai menteri kanan akan memberi ruang kepada bekas Perdana Menteri itu untuk menyuarakan pandangan terus kepada Kabinet. Lagi berita di sini.

mAklonG percaya, ini sebenarnya bukan cadangan Datuk Seri Lajim Ukin tapi permintaan Che Det sendiri. Maklumlah orang kemaruk kuasa, macam ni lah perangainya. Dah pencen buat lah cara dah pencen. Tak payah nak sibuk hal pentadbiran negara lagi. Bawak-bawaklah pi masjid ke, berzikir banyak-banyak, hang tu dah nak padam dah.

Sesuatu negara itu akan hancur apabila sistem pentadbirannya dicampur tangan oleh orang yang tidak sepatutnya berada dalam kerajaan.

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: "Pada suatu masa ketika Nabi S.A.W. sedang berada dalam suatu majlis dan sedang berucap dengan orang yang hadir, tiba-tiba datang seorang A'rabi (Arab Badawi) dan terus bertanya kepada Rasulullah S.A.W., "Bilakah akan terjadi hari kehancuran?". Maka Nabi saw. pun meneruskan ucapannya. Maka sebahagianyang hadir berkata, “Beliau (Nabi) mendengar apa yang ditanyakan, tetapi pertanyaan itu tidak disukainya". Sementara yang lain pula berkata, "Bahkan beliau tidak mendengar pertanyaan itu". Sehingga apabila Nabi S.A.W. selesai dari ucapannya beliau bersabda, "Di mana orang yang bertanya tentang hari kehancuran tadi ?" Lalu Arab Badawi itu menyahut, "Ya! Saya wahai Rasulullah". Maka Nabi saw. bersabda, "Apabila amanah telah disia-siakan maka tunggulah hari kehancuran". Arab Badawi ini bertanya pula, "Apa yang dimaksudkan dengan mensia-siakan amanah itu?". Nabi S.A.W. menjawab, "Apabila urusan diserahkan kepada yang bukan ahlinya maka tunggulah kedatangan hari kehancuran". (HR Bukhari)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia