Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Sabtu, 7 November 2009

Inilah barua barua UMNO sebenarnya .....




















Siapa mereka berdua ni nak bercakap soal dalam parti PAS ???? AJK Disiplin PAS??? Lain tak mereka hanya agen UMNO yang dibayar oleh UMNO. Kita tengok muka Najib sejak akhir-akhir ni ceria gembira seolah-olah jarum bisanya dah mengena. Seorang di sini dan seorang lagi di sini.

Pernahkah mereka berdua menjalani medan tarbiah dalam PAS seperti usrah, tamrin dan sebagainya? Sudah tentu tidak pernah dan amat sekali mereka mendalami ilmu tentang usuluddin, usul fiqh dan tafsir Al Quran. Pendidikan mereka dalam bidang apa?

Sikap orang seperti mereka berdua ini telah diFirmankan oleh Allah S.W.T dalam Surah Al Baqarah pada Ayat 217 yang bermaksud : A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Dan berbuat fitnah[135] lebih besar (dosanya) daripada membunuh. Mereka tidak henti-hentinya memerangi kamu sampai mereka (dapat) mengembalikan kamu dari agamamu (kepada kekafiran), seandainya mereka sanggup. Barangsiapa yang murtad di antara kamu dari agamanya, lalu dia mati dalam kekafiran, maka mereka itulah yang sia-sia amalannya di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah penghuni neraka, mereka kekal di dalamnya." ShodaqALLAHul'Azim.

[135]. Fitnah di sini bererti penganiayaan dan segala perbuatan yang dimaksudkan untuk menindas Islam dan Muslimin.

Kerana musuh Allah tidak akan menggunakan orang warak atau orang berilmu (ulama) sebagai umpan untuk menghancurkan musuhnya, Islam. Kita jadikan sirah Abdullah bin Ubai sebagai pengajaran, yang menjadi seorang yang berlakon atau munafik yang cuba untuk menghancurkan Jama'ah Muslimin yang dipimpin oleh Rasulullah S.A.W di ketika itu. Apakah bidang pendidikan dan latarbelakang Abdullah bin Ubai? Kalau zaman sekarang ni beliau mungkin hanyalah seorang ahli fikir akademik yang tidak ada kena mengena langsung dalam urusan agama.

Jadi mengapakah kita perlu lagi orang-orang spesis ini menyibuk dalam urusan dalaman parti? Fikir-fikirkanlah ....

WAllahua'alam ...

5 ulasan:

  1. keluar dari Jamaah bererti murtad. murtad bererti kafir. dok kekal dalam neraka. best ke?

    BalasPadam
  2. bukan minda sempitSabtu, 07 November, 2009

    Sepatutnya PAS tidak membuka seminar ini secara terbuka. Ini akan membuka ruang untuk musuh-musuh PAS masuk jarum. Biar di adakan EGM je. Mampussss

    BalasPadam
  3. Apesal marah? Sape yang gate nak buat seminar? Sape jemput deme? UMNO antor deme tanpa dijemput ke? Minta orang bagi pandangan. Dah bagi pandangan tak gemor nak marah pulak.

    BalasPadam
  4. maklong tu bercakap guna Ayat Quran Hadis. Dua benda yang paling benar dan betul. Pergolakan ni cuma ujian kecil dari Allah bagi Jemaah membuang orang tak berguna dalam Jemaah

    BalasPadam
  5. cerdik boleh diajarSabtu, 07 November, 2009

    MCA tu bergolak kome taknak tolong bagi pandangan ke? Bodoh la hangpa yang sokong dua ekor beruk tu, Aziz & Abu Hasan

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia