Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 11 November 2009

Monyet di hutan disusukan, anak sendiri di rumah mati kelaparan


KUCHING 11 Nov. — Kerajaan persekutuan bersetuju membekalkan 20 bot kepada Sarawak untuk digunakan dalam operasi menyelamat terutamanya semasa banjir, Dewan Undangan Negeri Sarawak diberitahu hari ini. Selanjutnya di sini.

Monyet di hutan disusukan, anak sendiri di rumah mati kelaparan. Inilah situasi yang berlaku. Si ibu yang kasihankan monyet yang masih kenyang dan mewah dengan makanan di hutan, tiba-tiba dia sibuk bersusah payah mencari monyet itu untuk disusukan dan diberi makan. Sedangkan dia sendiri tahu tentang keadaan anaknya yang kelaparan dan mengharapkan makanan dirumah, ditinggalkannya menderita.

Banjir langsung tidak berlaku di Sarawak tapi mengapa Kerajaan Persekutuan yang berpusat di Semenanjung dok sibuk menyediakan bot di sana? Sedangkan negeri-negeri di Semenanjung seperti di Kedah, Kelantan yang sedang berhempas-pulas menghadapi bencana banjir langsung tidak dipedulikan. Inilah kezaliman yang dilakukan oleh Kerajaan 1Malaysia "Rakyat dihulukan, Kroni diutamakan".

Hadis riwayat Abdullah r.a, ia berkata: Rasulullah S.A.W. bersabda: "Sesungguhnya akan muncul sepeninggalanku sifat egois (pemimpin yang mengutamakan kepentingan diri sendiri) dan beberapa perkara yang tidak kamu sukai. Mereka bertanya: Wahai Rasulullah, apakah yang engkau perintahkan kepada seorang dari kami yang mengalami zaman itu? Beliau menjawab: Laksanakanlah kewajipan kamu dan mohonlah kepada Allah yang menjadi hak kamu untuk memohon." (HR Muslim dari kitabnya Shahih Muslim - hadis no.3430)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia