Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 4 November 2009

Royalti !!!!



Apa yang telah terjadi kepada Terengganu pada suatu masa dulu (zaman pemerintahan PAS) akan terjadi pada Kelantan. UMNO terus menzalimi dan terus menzalimi rakyat. Wahai rakyat-rakyat yang dizalimi, berdoalah kamu akan kehancuran UMNO/BN yang zalim itu. Doa kalian akan dimakbulkan, insya Allah.

Allah S.W.T Berfirman dalam Surah Al Baqarah pada Ayat 186 yang bermaksud : A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim, "Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran." ShodaqALLAHul'Azim.

Ayat ini turun berkenaan dengan datangnya seorang Arab Badawi kepada Nabi SAW yang bertanya: "Apakah Tuhan kita itu dekat, sehingga kami dapat munajat/memohon kepada-Nya, atau jauh, sehingga kami mesti menyeru-Nya?" Nabi SAW terdiam, hingga turunlah ayat ini (S. 2: 186) sebagai jawaban terhadap pertanyaan itu.
(Diriwayatkan oleh Ibnu Jarir, Ibnu Abi Hatim, Ibnu Marduwaih, Abussyaikh dan lain-lainnya dari beberapa jalan, dari Jarir bin Abdul Hamid, dari Abdah as-Sajastani, dari as-Shalt bin Hakim bin Mu'awiyah bin Jaidah, dari bapaknya yang bersumber dari datuknya.)

Menurut riwayat lain, Ayat ini (S. 2: 186) turun sebagai jawapan terhadap beberapa sahabat yang bertanya kepada Nabi S.A.W: "Di manakah Tuhan kita?"
(Diriwayatkan oleh 'Abdurrazzaq dari Hasan, tetapi ada sumber-sumber lain yang memperkuatnya. Hadits ini mursal.)

Menurut riwayat lain, Ayat ini (S. 2: 186) turun berkenaan dengan sabda Rasulullah S.A.W: "Janganlah kalian berkecil hati dalam berdoa, kerana Allah S.W.T telah Berfirman "Ud'uni astajib lakum" yang ertinya berdoalah kamu kepada-Ku, pasti aku memenuhinya) (S. 40. 60). Berkatalah salah seorang di antara mereka: "Wahai Rasulullah! Apakah Tuhan mendengar doa kita atau bagaimana?" Sebagai jawapannya, turunlah ayat ini (S. 2: 186)
(Diriwayatkan oleh Ibnu 'Asakir yang bersumber dari Ali.)

Menurut riwayat lain, setelah turun Ayat "Waqala rabbukum ud'uni astajib lakum" yang ertinya berdoalah kamu kepada-Ku, pasti aku memenuhinya (S. 40: 60), para sahabat tidak mengetahui bilakah masa yang tepat untuk berdoa. Maka turunlah ayat ini (S. 2: 186)
(Diriwayatkan oleh Ibnu Jarir yang bersumber dari 'Atha bin abi Rabah.)

1 ulasan:

  1. Akill yang kurang akall. Ceraikan bini kerana nak pucuk muda. sedap berulam hari-hari. Norzilawati dah tua!!!!. Pendakwah begini yang jadi sandaran PAS. Bercakap pasal ugama, tunjuk alim, akill, tapi buat tindakan iblis.

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia