Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Khamis, 19 November 2009

dengar boleh, percaya jangan


KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau akan berjumpa dengan semua pemimpin kumpulan yang bertelagah dalam MCA untuk mencari jalan penyelesaian kepada krisis dalam parti itu. Najib berkata beliau melihat krisis MCA sekarang telah menjadi lebih serius dan buruk lagi. Lagi di sini.

Sudah berapa kalikah anda terbaca tentang Najib Altantuya cuba untuk menyelesaikan masalah dalaman serta kemelut MCA ini ???? Yang mana MCA adalah parti komponen BN dan Najib bertanggungjawab atas kemelut itu kerana beliau adalah Pengerusinya. Lantaran itulah Najib dengan munafiknya mengatakan beliau akan terus mencuba untuk menyelesaikannya tetapi malang baginya usahanya itu, insyaAllah tidak akan berjaya.

Usaha dan kata-kata Najib Altantuya ini sebenarnya hanyalah retorik dan bersifat munafik. Tiada kesepakatan pada sesuatu konsul, kumpulan, organisasi atau jema'ah yang tidak berteraskan Aqidatul Islam. Sudah pasti satu organisasi yang tidak menjadikan Akidah Islam sebagai tunjang dan pokok sudah tentu ianya akan goyang dan akan tumbang.

Ingatlah, Firman Allah S.W.T dalam Surah Ali Imraan pada Ayat 85 yang bermaksud : A'uzubILLAHi minas syatonirrojim, "Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi." ShodaqALLAHul'Azim.

Yang dimaksudkan dengan agama ialah akidah dan sistem kehidupan. Apabila sesuatu sistem kehidupan itu tidak lagi dibawah naungan rahmat Allah, maka hancur dan kucar-kacirlah sistem itu.

Selanjutnya, Allah S.W.T Menegaskan dalam Surah Al-Hashr pada Ayat 14 yang bermaksud : A'uzubILLAHi minas syatonirrojim, ".... Permusuhan antara sesama mereka adalah sangat hebat. Kamu kira mereka itu bersatu, sedang hati mereka berpecah belah. Yang demikian itu kerana sesungguhnya mereka adalah kaum yang tidak mengerti." ShodaqALLAHul'Azim.

tidak mengerti bermaksud tidak mengetahui, jahil serta bodoh. Itulah UMNO.

WAllahu'alam ....

2 ulasan:

  1. Salam Mak Long,
    Luasnya dia nganga katak yang melompat tu boleh masuk...apa nak kata katak yg melompat tu makanan UMNO..

    BalasPadam
  2. Kalau dengor Pak Din Koboi pun cakap. Nazri Raja Lawak pun jumpa Tok Guru, Juak ini sume tak oleh pakai punya maklong. Deme jolok SPR buat dan deme kata simpati pule. Hancor UMNO mari kita tumpo kan UMNO kat Dun Kota Seputeh.

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia