Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Isnin, 24 Ogos 2009

Katak si katak Lompat, Lompaatt !!!!



Usrah dan tarbiyyah sahaja yang dapat memantapkan satu-satu jema'ah atau parti. Alhamdulillah setakat ni parti yang mAklonG jadi ahli pun tak pernah la lagi jadi budaya lompat melompat ni. Na'uzubILLAHi min zalik....

Bukan mAklonG nak kondem PKR tapi tu le nye. Budaya lompat parti ni lain tak bukan berpunca dari RASUAH dan SOGOKAN. mAklonG tak percayalah berpunca kerana krisis dalaman parti Adun Lunas tu boleh keluar parti. Berita lanjut di sini. Sebelum ni apa yang telah terjadi di Perak, Adun Changkat Jering dan Behrang jadi kes yang sama. Ni semua kes kena beli ni. Pembelinya dah tentu anda semua kenal.

Kurang tarbiyyah ilmu manusia akan jadi sesat dan jahil. Tidak kira manusia itu berpangkat apa sebab Allah S.W.T Menciptakan manusia dari struktur yang sama.

Nabi S.A.W bersabda: "Barangsiapa menolak ketaatan (membangkang) dan meninggalkan jama'ah lalu mati maka matinya jahiliyah, dan barangsiapa berperang di bawah panji (bendera) nasionalisme (kebangsaan atau kesukuan) yang menyeru kepada fanatisme atau bersikap marah (emosi) karena mempertahankan fanatisme (golongan) lalu terbunuh maka tewasnya pun jahiliyah." (HR. An-Nasaa'i)

Tidak salahkan, kita saling tegur menegur sesama rakan demi untuk kebaikan....

WAllahu'alam ....

1 ulasan:

  1. ANGAN GUSAR DAN JANGAN BIMBANG . ITU LAH TANDA DUNIA AKHIR ZAMAN.YANG ELOK DI TINGGALKAN YANG TAK BAIK DI WAR WAR KAN. DUA SEBAB DARIPADA 15 PEKARA YANG TUHAN AKAN TURUNKAN BALA KEPADA SESUATU UMAT ITU ADALAH :
    1. Apabila sesuatu kaum itu terdiri daripada orang yang dihina oleh mereka.
    2. Apabila memuliakan seseorang kerana takutkan tindakan buruknya.

    SUJUDLAH KEPADA ALLAH WAHAI KAUM MUSLIMIN SEMUGA KITA DIHINDARKAN DARIPADA BALA ALLAH.

    MUHASABAH DIRI DI http://serupasekala.blogspot.com

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia