Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Rabu, 26 Ogos 2009

UMNO bimbang akan kalah dan dipermalukan


SEBERANG JAYA: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata ramai rakyat bimbang dengan senario politik tanahair berikutan permainan politik pembangkang yang tidak menguntungkan negara. Berita lanjut di sini.

Sebenarnya bukan rakyat yang bimbang. UMNO sebenarnya yang bimbang dengan senario kekalahan demi kekalahan yang dialami oleh UMNO/BN setakat ini. Insya Allah, kemenangan kebenaran mengatasi kezaliman. Allahu akbar !!!!

Jika kita menerima kekalahan anggaplah ianya sebagai ujian dan muhasabah untuk kita. Allah S.W.T Berfirman dalam Surah Ali Imraan pada Ayat 139. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman. " ShodaqALLAHul'Azim.

Dan sekiranya kemenangan itu milik kita, maka ingat lah Peringatan dari Allah S.W.T dalam Surah An Nashr bermula Ayat 1 hingga akhir .... A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan, dan kamu lihat manusia masuk agama Allah dengan berbondong-bondong, maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penerima taubat." ShodaqALLAHul'Azim.

Kerana kemenangan itu lain tak bukan hanya kerana dengan pertolongan Allah. Allah Berfirman dalam Surah Ali Imraan pada Ayat 126. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Dan Allah tidak menjadikan pemberian bala bantuan itu melainkan sebagai khabar gembira bagi (kemenangan)mu, dan agar tenteram hatimu kerananya. Dan kemenanganmu itu hanyalah dari Allah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana." ShodaqALLAHul'Azim.

1 ulasan:

  1. assalamualaikum buat maklong sufina di atas berita yg cepat spt kilat menyebarkan maklumat...kalah media elektronik yg lain..utk pengatahuan insan yg sentiasa dtg menjenguk blog maklaong sufina u all nak tau,skrg ni muhyiddin, h1 n1 dan seangkatan dgnnya tu dah malu nak jumpa media..sedangkan media tu pro kdp depa,tapi depa yg malu sendiri bila org yg mengampu depa dtg dekat depa..depa ni tak tau nak ckp apa bodoh pun ada bangang pun,bahlol pun,bak kata mat nisfu masa kecik x nak mampus dah besar nyusahkan org,,memang btl nyusahkan org.

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia