Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Jumaat, 14 Ogos 2009

Pergi Tak Kembali







































"Kullun nafsin za'eiqotul maut".... Setiap diri yang bernyawa itu pasti merasai mati, inilah hakikat insan. Ustaz Asri Ibrahim, 40, selaku, vokalis utama kumpulan Rabbani, yang terkenal dengan lagunya "Pergi Tak Kembali" telah kembali ke Rahmatullah, kerana serangan jantung secara mengejut pagi tadi. Untuk berita lebih lanjut sila klik sini.

Allah telah banyak Mengingatkan kepada kita tentang kematian dalam Firman-Firmannya yang termaktub dalam Al Quran, di antaranya ....

Ingatlah, Allah Berfirman di dalam Surah Luqman pada Ayat 34. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sajalah pengetahuan tentang Hari Kiamat (kematian); dan Dia-lah Yang menurunkan hujan, dan mengetahui apa yang ada dalam rahim. Dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui (dengan pasti) apa yang akan diusahakannya besok[1187]. Dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui di bumi mana dia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." ShodaqALLAHul'Azim.

[1187]. Maksudnya: manusia itu tidak dapat mengetahui dengan pasti apa yang akan diusahakannya besok atau yang akan diperolehinya, namun demikian mereka diwajibkan berusaha.

Kematian juga sebagai ujian bagi manusia dan Allah akan menguji iman seseorang itu dikala sakaratul maut tiba, di ketika nyawa sampai di tenggorokan. Allah Berfirman dalam Surah Al Anbiyaa' pada Ayat
35. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cubaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kamilah kamu dikembalikan. " ShodaqALLAHul'Azim.

Semoga kita yang masih diberi peluang untuk terus hidup ni dapat mengambil 'iktibar. WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia