Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 20 September 2009

Apabila si jahil menyambut Hari Lebaran


GEMURUH. Itu perasaan yang menjentik kalbu saat diberikan tanggungjawab untuk menggali lubuk emosi Datin Seri Paduka Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak yang pertama kali menyambut Aidilfitri sebagai Wanita Pertama Malaysia pada tahun ini. Cerita orang jahil ni lagi di sini.

Orang macam ni lah yang tak reti apa erti 'Eidul Fitri. Puak-puak ni lah yang menjadikan Hari Raya ini sebagai maksiat. Patutnya tutuplah rambut tu. Jenih baca Quran tapi taktau ape benda yang di baca. Jenih munafik yang mahu jadikan tadarus dijadikan amalan di bulan puasa tapi perangai macam kafir.

Allah Berfirman dalam Surah An Nuur pada Ayat 31 yang bermaksud: A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan (dengan) kain tudung (hingga) kedadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (kecantikannya) kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung." ShodaqALLAHul'Azim.

WAllahua'alam ....

1 ulasan:

  1. Islam apa ni ???? Islam Hadhari macam dah nak pupus. Ni Islam ala-ala Ibnu Ubai bin Salul le ni ....

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia