Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 6 September 2009

siapa punya ideologi yang memisahkan agama dengan politik kalau bukan yahudi


KUALA LUMPUR - Mana-mana jawatankuasa rumah ibadat bukan Islam yang dilantik perlulah mengendalikan dengan cermat, berhati-hati, tahu mana yang efektif dan berusaha menjaga keharmonian semua pihak.

Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, sesiapapun yang dilantik sebagai pengerusi jawatankuasa rumah ibadat perlu menjaga nilai dan asas murni perpaduan kaum dan dilarang sama sekali menimbulkan sebarang provokasi perkauman. Berita lagi di sini.

Isu Jangan campur aduk agama, politik ni sebenarnya sudah lama dipraktikkan oleh UMNO/BN semenjak ianya ditubuhkan lagi. Ideologi ini ialah ideologi merbahaya yang dibawa oleh yahudi dan ianya telah pun diserapkan ke dalam minda melayu Islam yang Islamnya telah layu dan kecut serta buta tentang Politik Islam.

Yang menghairankan, para mufti yang dianggap cendiakawan Islam turut termakan dengan dakyah ini, yang sekeras-kerasnya cuba memisahkan agama dengan politik. Mesti dingatkan, Islam itu syumul dan ianya merangkumi segala aspek kehidupan dunia termasuk berpolitik.

Allah S.W.T Berfirman dalam Surah Al Zalzalah pada Ayat 7 hingga 8 :

. فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ , وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ

yang bermaksud. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarrahpun, nescaya dia akan melihat (balasan)nya. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan sebesar zarrahpun, nescaya dia akan melihat (balasan)nya pula." ShodaqALLAHul'Azim.

Apa saja perbuatan kita hidup atas dunia ni semuanya akan ditanya dan dibalas oleh Allah S.W.T setimpal dengan apa telah kita lakukan, termasuk dalam bab berpolitik.

Untuk peringatan dan renungan para mufti dan yang memberi fatwa, Allah Berfirman dalam Surah Al Baqarah pada Ayat 159 :

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَـٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ

yang bermaksud. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan berupa keterangan-keterangan (yang jelas) dan petunjuk, setelah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Al Kitab (Al Quran), mereka itu dilaknati Allah dan dilaknati (pula) oleh semua (mahluk) yang dapat melaknat," ShodaqALLAHul'Azim.

Lagi dalam Surah yang sama pada Ayat 174 :

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۙ أُولَـٰئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

yang bermaksud. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah diturunkan Allah, yaitu Al Kitab dan menjualnya dengan harga yang sedikit (murah), mereka itu sebenarnya tidak memakan (tidak menelan) ke dalam perutnya melainkan api[109], dan Allah tidak akan berbicara[110] kepada mereka pada hari kiamat dan tidak mensucikan mereka dan bagi mereka siksa yang amat pedih." ShodaqALLAHul'Azim.

[109]. Maksudnya ialah makanan yang dimakannya yang berasal dari hasil dan gaji kerana menyembunyikan ayat-ayat yang diturunkan Allah, menyebabkan mereka masuk api neraka.

[110]. Maksudnya: Allah tidak berbicara kepada mereka dengan kasih sayang, tetapi berbicara dengan kata-kata yang tidak menyenangkan.

Nabi S.A.W juga mengingatkan, Dari Abu Hurairah Radliyallaahu 'anhu bahawa Rasulullah Shallallaahu 'alaihi wa Sallam bersabda: "Barangsiapa diangkat sebagai mufti, ia telah disembelih dengan pisau." Riwayat Ahmad dan Imam Empat. Hadis sahih menurut Ibnu Khuzaimah dan Ibnu Hibban.

Method dan cara Dato' Asri menghukum bukanlah kena pada masa dan tempat sebenarnya, dalilnya Nabi S.A.W bersabda:

Abu Bakrah Radliyallaahu 'anhu berkata: Aku mendengar Rasulullah Shallallaahu 'alaihi wa Sallam bersabda: "Janganlah seseorang menghukum antara dua (pihak) orang yang sedang dalam keadaan marah." Muttafaq Alaihi.

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia