Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Isnin, 28 September 2009

RAKYAT YANG JAHAT AKAN MEMILIH PEMIMPIN YANG JAHAT


KUALA LUMPUR, Sept 27 — DAP secretary-general Lim Guan Eng believes that it would be impossible for Pakatan Rakyat (PR) to dislodge Umno from Bagan Pinang if Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad is nominated as the candidate. For futher info, click here.

Kalau Isa Samad yang dicalonkan, BN akan menang ? Tak mustahil. Itu perkara biasa yang fitrahnya begitu sebabnya siapa yang memilih pemimpin jahat kalau bukan rakyat jahat. Tapi ingatlah Firman Allah yang Memberi amaran keras kepada rakyat satu-satu masyarakat supaya berhati-hati dalam pemilihan calon sebagai pemimpin mereka dan azab yang pedih sedang menanti mereka sekiranya mereka memilih pemimpin yang terbukti kezaliman dan kejahatannya.

Allah Berfirman dalam Surah Saba' Ayat 31 hingga 33 yang bermaksud: A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Dan orang-orang kafir berkata: "Kami sekali-kali tidak akan beriman (percaya) kepada Al Quran ini dan tidak (pula) kepada kitab yang sebelumnya." Dan (alangkah hebatnya) kalau kamu lihat ketika orang-orang yang zalim itu dihadapkan kepada Tuhannya, sebahagian dari mereka melontarkan perkataan kepada sebahagian yang lain; orang-orang yang dianggap lemah (rakyat) berkata kepada orang-orang yang menyombongkan diri (pemimpin) : "Kalau tidaklah kerana kamu tentulah kami menjadi orang-orang yang beriman." Orang-orang yang menyombongkan diri berkata kepada orang-orang yang dianggap lemah: "Kamikah yang telah menghalangi kamu dari petunjuk sesudah petunjuk itu (Islam) datang kepadamu? (Tidak), sebenarnya kamu sendirilah orang-orang yang berdosa." Dan orang-orang yang dianggap lemah berkata kepada orang-orang yang menyombongkan diri: "(Tidak) sebenarnya tipu daya(mu) di waktu malam dan siang (yang menghalangi kami), ketika kamu menyeru kami supaya kami kafir (ingkar) kepada Allah dan menjadikan sekutu-sekutu bagi-Nya." Kedua belah pihak menyatakan penyesalan tatkala mereka melihat azab. Dan kami pasang belenggu di leher orang-orang yang kafir. Mereka tidak dibalas melainkan dengan apa yang telah mereka kerjakan." ShodaqALLAHul'Azim.

Ayat di atas menjelaskan kepada kita bahawa penyesalan yang tiada penghujung terhadap rakyat yang memilih pemimpin yang zalim dan jahat sebagai pemimpin (ketua rumah, ketua kampung, ketua cawangan, penghulu, tok sidang, ketua bahagian, wakil rakyat, menteri besar, mufti mahupun perdana menteri) yang mana kedua-dua golongan ini iaitu antara rakyat dan pemimpin mereka akan dicampakkan ke dalam neraka !!!!

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia