Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Selasa, 15 September 2009

DAP bukan parti perkauman yang sempit


KOTA BHARU – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bimbang dengan langkah DAP Selangor yang membuka keahlian kepada orang Islam yang turut disokong oleh Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hassan Mohd Ali. Sumber berita di sini.

Perkara DAP boleh menerima bangsa melayu yang beragama Islam dalam parti mereka bukan perkara baru. Malah semenjak 80'an lagi telah ada calon yang bertanding atas tiket DAP yang berbangsa melayu, Parlimen Teluk Intan sebagai contoh, DAP pernah meletakkan seorang yang berbangsa melayu mewakili DAP bagi kerusi itu pada masa itu.

Berbeza dengan UMNO, satu parti yang BANGSA melayu sahaja yang boleh jadi ahli sebab parti itu ada perkataan MALAY dalam namanya. Ini namanya politik perkauman yang sempit dan jahil. Parti yang tiada sifat keterbukaan lagi jumud.

Nabi S.A.W bersabda: "Barangsiapa berperang (berjuang) di bawah panji (bendera atau yang berdasarkan) nasionalisme (kebangsaan atau perkauman) yang menyeru kepada fanatisme atau bersikap marah (emosi) kerana mempertahankan fanatisme (golongan tersebut) lalu terbunuh maka tewasnya adalah jahiliyah (kebodohan dan sia-sia)." (HR. An-Nasaa'i)

WAllahua'alam ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia