Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Khamis, 3 September 2009

undang-undang ni siapa yang buat ????


PUTRAJAYA, 2 Sept (Bernama) -- Berikutan insiden cuba mengadakan "Persidangan haram Dewan Undangan Negeri Perak" pada hari Rabu, Datuk Seri Najib Tun Razak mahu semua pihak mematuhi undang-undang negara demi menjamin ketenteraman awam. Berita celaka ni ada di sini lagi.

Undang-undang yang sewajibnya ialah yang mengikut hukum-hukum Al Quran dan Sunnah, bukannya undang-undang rimba, undang-undang ikut kehendak nafsu tembolok sendiri, bukan undang ikut baappppaaakkkk dia punya suka, bukan undang-undang zalim yang menghalalkan cara seperti Michavelli, Fir'aun, yahudi, Namrud dan yang sekutu dengannya.

Undang-undang dan peraturan yang diterima oleh Allah S.W.T adalah ISLAM. Agama Islam merangkumi segala aspek termasuk dalam perundangan,

Allah Berfirman dalam Surah Al Baqarah pada Ayat 208. A'uzubILLAHi minas syaito nirrojim. "Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu." ShodaqALLAHul Azim.

Masalahnya, Setan Najib dan UMNO/BN ni ikut perundangan apa ????

Juga, Allah Berfirman dalam Surah An Nisaa pada Ayat 60. A'uzubILLAHi minas syaito nirrojim. "Apakah kamu tidak memperhatikan orang-orang yang mengaku dirinya telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu (Al Quran) dan kepada apa yang diturunkan sebelum kamu ? Mereka hendak berhakim kepada thaghut[312], padahal mereka telah diperintah mengingkari thaghut itu. Dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya. " ShodaqALLAHul Azim.

[312]. yang selalu memusuhi Nabi dan kaum Muslimin dan ada yang mengatakan Abu Barzah seorang tukang tenung di masa Nabi. Termasuk Thaghut juga:
1. Orang yang menetapkan undang-undang secara curang menurut hawa nafsu.
2. Berhala-berhala, kuasa dan wang.


Lagi, Allah Berfirman dalam Surah An Nisaa pada Ayat 61. A'uzubILLAHi minas syaito nirrojim. "Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", nescaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.
." ShodaqALLAHul Azim.

Inilah UMNO/BN dan 1Malaysia .... WAllahua'alam ....

1 ulasan:

  1. PM tu mematahui undang-undang ke. Kalau dia patuh undang-undang tak kan Perak jadi kelamkelibut hingga hari ini. Ini lah UMNO ada sifat Abdullah bn Ubai. Hancur UMNO

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia