Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Ahad, 20 September 2009

Najib Razak = NaZak .... nak mati !!!!


KUALA LUMPUR 19 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak umat Islam dan seluruh rakyat Malaysia memanfaatkan sambutan Hari Aidilfitri dengan memulih dan memperbaiki hubungan yang dingin dan retak sesama mereka. Sumber berita di sini.

Fuhhh .... kalau baca kat berita tu tadi, kata-kata si jahil ni memang mengasyikkan, tapi mesti diingat ! Allah Berfirman dalam surah Al An'aam pada Ayat ke 112 yang bermaksud: A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Dan demikian itulah Kami jadikan bagi tiap-tiap nabi itu musuh, iaitu syaitan-syaitan (dari jenis) manusia dan (dan jenis) jin, sebahagian mereka membisikkan kepada sebahagian yang lain (orang -rang yang beriman dengan) perkataan-perkataan yang indah-indah untuk menipu (manusia)[499]. Jikalau Tuhanmu menghendaki, nescaya mereka tidak mengerjakannya, maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan." ShodaqALLAHul'Azim.

[499]. Maksudnya syaitan-syaitan jenis jin dan manusia berupaya menipu manusia agar tidak beriman kepada Nabi.

Orang yang tengah nazak ni, semahu-mahunya, kalau boleh tak nak mati. "Jangan ambil nyawa aku, Ya Allah. Jangan ....". Itulah kata-kata rintihan dari orang yang sepanjang hidupnya bergelumang dengan kezaliman, dah nak mampus. Orang-orang yang spesis macam ni bila dah mati nanti dia akan jadi macam ni....

Iaitu Sepotong Firman Allah pada Surak Al Mukminun pada Ayat 99 hingga 100 yang bermaksud: A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "(Demikianlah keadaan orang-orang kafir itu), hingga apabila datang kematian kepada seseorang dari mereka, dia berkata: "Ya Tuhanku kembalikanlah aku (ke dunia)[1021], agar aku berbuat amal yang saleh terhadap apa yang telah aku tinggalkan. Sekali-kali tidak. Sesungguhnya itu adalah perkataan yang diucapkannya saja. Dan di hadapan mereka ada dinding sampal hari mereka dibangkitkan[1022]. " ShodaqALLAHul'Azim.

[1021]. Maksudnya: orang-orang kafir di waktu menghadapi sakaratul maut, nazak minta supaya diperpanjangkan umur mereka, agar mereka dapat beriman.

[1022]. Maksudnya: mereka sekarang telah menghadapi suatu kehidupan baru, iaitu kehidupan dalam kubur, yang memisahkan antara alam dunia dan alam akhirat.

Orang yang sedang nazak nak mati, bila orang dah takndak ke dia, terdesak dan tersepit dia akan meminta tolong dengan apacara sekalipun. Kenangkanlah apa yang UMNO/BN dah buat pada PAS pada tahun 60'an dulu. Kenangkanlah apa yang telah terjadi di Memali ????

WAllahua'alam ....

1 ulasan:

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia