Isteri Kepada Ulil Amri UMNO - Perwakilan UMNO Jelebu, Datuk Jamaluddin Alias

Khamis, 10 September 2009

Kenyataan Najib Altantuya Paling Lawak !!!!


SIK 10 Sept. — Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam dalam membela dan merancang pembangunan umat Islam dan negara ini. Berita lagi di sini.

Kenyataan Najib Altantuya paling lawak di abad ini. Ini kenyataan orang munafik. Nak kirakan Abdullah bin Ubai bin Salul pun Islam, tapi masalahnya dia tak beriman. Itulah sebabnya Allah S.W.T zahirkan tentang beliau yang bersifat munafik, yang Islamnya hanya kosmetik ni masuk neraka.

Kata-kata di dalam Islam mesti dengan perlaksanaan dan perbuatan. Allah Berfirman dalam Surah As Shaaff pada Ayat 2 hingga 3 yang bermaksud, A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi Allah bahawa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan." ShodaqALLAHul'Azim.

Ayat ini ditujukan untuk orang yang telah beriman. Bukan untuk orang yang akan beriman, apatah lagi tidak beriman. Oleh sebab itu orang yang memisahkan antara Iman dan Islam hukumnya, kafir !!!! Islam mengandungi rukun yang 5 dan Iman mengandungi rukun yang 6. Rujuk di sini.

Islam bukan menyentuh bab ibadah sahaja, bagaimana dengan muamalah???? Mungkin ada Bank, pajakan Islam tapi benarkah ianya mengikut acuan Islam yang sebenar???? Bagaimana dengan perundangan dalam bab Jinayah ???? Islam itu mesti bermula dari dalam diri, kemudian keluarga, kemudian masyarakat, kemudian baru negara. Ini orang isi rumah pun tunggang langgang, dengan Rosmah, bininya pun tak tutup auratnya. Ashman, anaknya yang bergaul bebas dan berpoya-poya dengan perempuan ajnabi. Ini namanya, Islam pada kulit sahaja, sebagaimana yang Nabi S.A.W sabdakan:

Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah saw.; "Sudah hampir
sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali". (Riwayat Baihaqi)

WAllahu'alam ....

2 ulasan:

  1. Sufina, satu article yang manthop, blog ni pun dan cantek. Teruskan menulis, mari kita tentang orang-orang yang konon nya nak Islam tetapi mereka lah yang menentang Islam. Mohon copy 1 dua article di masa akan datang. Selamat menyambut bulan kemenangan tak berapa lama lagi. Ramadhan akan meninggalkan kita, belum tentu di tahun hadapan kita akan berjumpa dia kembali. Tadbir

    BalasPadam
  2. terima kasih kerana sokongan enta. kalau ada komen banyak, ana bercadang nak letak shoutmix kat gadget tepi ni, insyaAllah ....

    BalasPadam

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS

BANTULAH BEKAS AKTIVIS PAS CAWANGAN KG SERI KINTA INI - KLIK KANAN DI GAMBAR UNTUK SAIZ LEBIH JELAS
HASANUDDIN BIN MD ALI - AKAUN MAYBANK - 108039075015

Tuan Guru Nik Aziz antara 500 ulama yang hebat di dunia